Visum - visa - via - v(feest) - veel - aaahhhh - Reisverslag uit Dussen, Nederland van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Visum - visa - via - v(feest) - veel - aaahhhh - Reisverslag uit Dussen, Nederland van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Visum - visa - via - v(feest) - veel - aaahhhh

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

23 Augustus 2016 | Nederland, Dussen

De titel verraad het al een beetje...
Het lijken hier wel de drukke dagen voor kerst ;)
Zoveel dingen die we nog moeten regelen en laten gebeuren. Maar dat komt allemaal goed.

Onze laatste verslag komt uit de VS.
Inmiddels zijn we weer zo'n 3 weken thuis. De jetlag duurde bijna een week, maar inmiddels zijn we weer helemaal ingesteld op de NL-se tijd. Gelukkig!
We zouden niemand een jetlag kado willen doen.. poeh poeh.
We hebben een aantal nachten samen beneden aan de thee gezeten, Netflix aan en gewacht tot de slaap ons weer zou inhalen.
Heeft toch ook wel wat gezelligs ;).

Rebekka is inmiddels begonnen aan haar laatste dagen in het Beatrix. Dubbele dagen. Nog veel plezier in het werk en toch afscheid moeten nemen. Is nooit leuk :(.
Genieten doe ik (Rebekka) de laatste dagen extra van mijn lieve collega's.
Ontzettend dankbaar voor de kans die zij mij gaven dit jaar en alle dingen die ik van ze mocht leren. Ook al duurde het maar kort, ik merk dat ik enorm ben gegroeid in mijn 3 maanden daar. En dat pakt niemand me meer af :)

Deze week kwamen de documenten binnen, die nodig zijn voor onze visumaanvragen.
Voor Arjen, een L1-visum, voor mij en de meiden een L2-visum.
De aanvragen zijn inmiddels ingevuld en verzonden en staan ook de afspraken bij de ambassade (voor een persoonlijk gesprek nav die formulieren) gepland.
Arjen gaat eerder (omdat hij begin september al vertrekt) en ik (Rebekka) later naar de ambassade.
Na die gesprekken volgt - gaan we in ieder geval vanuit - een positief antwoord op de visums en zijn we echt klaar voor vertrek.
De huizenjacht, speelt op de achtergrond verder. Maar kan pas concreet worden, als we straks in Amerika onze container met spullen weer te zien krijgen. Ik zou een hele lange blog kunnen wijden aan wat we nog meer moeten regelen, maar dat is zoveel (en ietwat saai :p)
Nu denken we vooral ook maar even aan FEEST!
Op 31-08-2016 is het zover.
(eigenlijk een beetje voor de 2e keer, op 08-08 trouwden we al voor de wet - VERRASSING)
De laatste voorbereidingen voor de 31e zijn in volle gang en de laatste puntjes op de ' i ' kunnen snel gezet worden.
Voor nu kijken we vooral terug op onze fantastische vrijgezellenfeesten!
GENOTEN!

Nina en Femme zijn vorige week gestart met Engelse les.
Ze krijgen hier thuis les. In de vakantie op maandag- woensdag- en vrijdagmorgen. De juf komt om 9.00 uur en de les duurt tot 10.30 uur.
Als straks de school begint, brengen we dat naar terug naar 1 á 2 keer in de week.
Meisjes zijn weg van haar en wat doet ze het leuk. En niet geheel onbelangrijk, ze maken gigantische sprongen. Na twee lessen kennen ze het alfabet in het Engels, samen met al veel kleuren en dieren.
Ontzettend bijzonder om naar te kijken. Petje af voor de juf en haar lestechniek en ook voor die twee meiden.
Het vertrouwen in de overgang groeit bij hen nu ook en dat geeft hen (en ons als ouders) merkbaar rust en berusting.
Jullie moeten maar gauw eens langkomen, Nina en Femme demonstreren dagelijks hun Engelse kunsten. Schatjes.

Vieve is onze diva en brabbelt en gilt er rustig op los. Bij de Engelse les gaan wij lekker boven bouwen en spelen of lekker naar buiten. Ze gaat steeds meer praten en heeft vorige week laten zien dat ze ook 'gewoon' lopen (en niet alleen op haar knieën).. wat genieten we van dat kleine hummeltje... zo grappig en puur, Amerika en alle regelzaken, verdwijnen spontaan naar de achtergrond als we spelen met z'n allen. Heerlijk!

Morgen gaan we lekker zwemmen (weten opa en oma Fox nog niet, maar we gaan onze strippenkaart er maar eens bij pakken ;) of we zoeken een heerlijk ander plekje)
Vast een beetje wennen aan de temperatuur haha.

Zo, nu een kopje thee en weer terug met de neus in de papieren!
Fijne avond iedereen!

Liefs, uit Dussen

• 23 Augustus 2016 - 21:37

Ma Dekker:

Wat een hoop geregel kinders,weten jullie nog wel wat je al gedaan hebt en wat er nog moet gebeuren?? Nu eerst nog even genieten van elkaar en toe leven naar de 31ste (leuke datum trouwens). Hoorde van pa dat hij met de rode van dienst bezig ging,wat zal die man het taai hebben . Maar goed,jullie doen het allemaal geweldig en wij denken gewoon nog niet te veel aan jullie vertrek. ( Struisvogelpolitiek ) . Op naar volgende week woensdag.

• 23 Augustus 2016 - 21:37

Ma Dekker:

• 23 Augustus 2016 - 21:49

Corrie Deuling:

Ik zit hier in Frankrijk je blog te lezen. Vind het nog steeds zoooo stoer van jullie deze onderneming. Goed van de meiden zeg dat ze al zulke vorderingen maken met Engelse les!

• 24 Augustus 2016 - 12:36

Dik En Anja Den Bok:

Pfffff....wat hebben jullie al veel geregeld. Super Nina en Femme dat jullie zo goed jullie best doen met de Engelse les. Heel veel succes met de verdere voorbereidingen. En geniet er van de 31e!!! Liefs van ons uit Holten deze keer

• 29 Augustus 2016 - 14:39

Mira:

Leuk om weer mee te lezen. Gefeliciteerd dus met jullie wettelijke huwelijk. Al kijk ik meer uit naar woensdag, de kerkdienst, haha.

Drukke tijden voor jullie zo te lezen! Succes met alles.

En dat Vieve kan lopen, heb ik gisteren gemerkt in de crèche. Ze bleef naar mijn hand grijpen om rondjes te lopen, haha. Zo schattig.

Liefs Mira

• 29 Augustus 2016 - 19:51

Joke Teuling:

Het zijn wel drukke tijden voor jullie.
    Een mooie dag toegewenst a.s. woensdag, ik kan er jammer genoeg niet bij zijn, heb andere verplichtingen.
    Al vast gefeliciteerd.

Groetjes, Joke Teuling