Van hot naar her - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Van hot naar her - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Van hot naar her

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

22 December 2016 | Verenigde Staten, Camarillo

Nooit, nooit had ik kunnen denken dat wij dit jaar kerst zouden vieren in Amerika!
Nouja, we hoopten op 31 december 2015 nog wel op een mooie Oudejaars loterijprijs, dan vierden we misschien kerst in New York.
Maar wonen in Amerika?
Nee... niet gedacht. Wel gedroomd, niet verwacht.
En nu? We zijn inmiddels 2,5 maand verder.
Kerstmis is om de hoek en wij wonen nu in Californië.
We genieten met volle teugen.
Maak er het beste van zeiden velen van jullie. En braaf als wij zijn, daar luisteren we naar.

Afgelopen week zijn onze (schoon)ouders geland.
Opa en oma Vos zijn op bezoek! JOEPIE!
(Nu ik dit schrijf, zijn ze op een 3-daagse bustour in San Fransisco en omgeving, met een terugweg via Yosemite NP. Morgenavond zijn ze weer terug in Camarillo.)
Ze blijven tot na Nina's verjaardag (Nina is de 28e jarig)
En wat zijn we blij :) Onze 1e Kerst zijn we zo niet helemaal alleen, en ook de 1e kinderverjaardag is zo toch leuker.

Zaterdag vertrekken we naar Sequoia National Park. Daar blijven we 2 nachten slapen en vieren daar dus onze 1e Amerikaanse Kerst. Bijzonder. En we hebben er zin in. We hebben voor onderweg zojuist 2 dvd-schermpjes besteld. De rit naar Las Vegas die we na Thanksgiving maakten was voor Nina en Femme wel erg lang en saai.
Wat een reisje was dat zeg.. op een verlaten Route 66, in het pikkedonker, voor 1,5 uur lang zagen we niet 1 andere auto, bebouwing, niets.. brr! Maar we waren in Vegas, dat is toch super! Als fan van CSI sowieso al te gek.
Misschien moeten we een keer terug en zo'n CSI tour doen haha.
Leuke stad, maar toch echt niet met kleine kinderen. Al lag dat stiekem wel een beetje voor de hand.
En de Hooverdam bezochten we ook. Heel imposant!

Maar we dwalen af.
Dit jaar vieren we dus Kerst in Amerika.
En dat vinden we best cool!
Wel is het mijn eerste Kerst zonder mijn ouders. (voor zover ik me kan herinneren) Geen aardappelkroketjes dit jaar, of sperziebonen (die met kerst haricots verts heten) in spek..
Voor alles is dus een eerste keer zien jullie wel ;)
Dus wat zijn wij blij dat (o)pa en (o)ma Vos hier zijn.. want als we er lang bij nadenken, is het toch best gek, zo'n 1e kerst.

Tijd nu voor de Hollandse nuchterheid.
Dankbaar en rijk zijn wij. Wij en jullie.
Het zijn voor teveel mensen, helemaal geen feestdagen. Dat hoeft geen uitleg denk ik zo.
Wat een narigheid kan er in deze wereld zijn, groot en klein.

Wij gaan zo lekker eten, de meiden badderen en naar bed (nee hoor, we gaan nog een spelletje doen) weten ze alleen nog niet.
Vieve niet, die is altijd rond 18.15 naar bed en moe.

-------->

Klaar met eten en badderen!
Vieve is nog gezellig wakker. De meiden hebben al vakantie van school, dus die mogen wat later.
Gisteren heeft Femme met de klas geskyped! Wat was dat leuk :)
Janike en de klas gezien en zelfs een heel rondje school.
Toen hadden we het na het ophangen toch wel even taai. En dat is ook ok.
We missen Dussen heel erg veel. En ook het bekende ritme.
Dus pinkten we er gisteren toch wel een paar weg. Daarna weer verder met genieten.

We hebben hier in Amerika een nieuwe trampoline gekocht. Die staat sinds zondag op en heeft zich al dubbel en dwars bewezen.

Mijn verhaal gaat dit keer van hot naar her. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Arjen is gisterenavond wezen hardlopen en heeft zijn enkel verstuikt.
Het is hier vroeg donker en niet overal verlicht. Een tak over het hoofd gezien en dat was dat.
Een flinke verstuiking... voet/enkel is flink blauw en gezwollen. Oei oei.
Dit weekend geen lange wandelingen in Sequoia.
Lopen gaat wel ok. Voor de zekerheid staan ook de krukken in huis. Toch handig om te hebben.

Tot later weer iedereen!

Dikke kussen en veel liefs van ons allemaal!

PS: vrijdag (voor jullie morgen) is mijn allerliefste papa jarig
Voor iedereen die gaat, geven jullie hem niet drie kussen, maar vier? Die vierde is dan van mij :)

Doei!!

• 22 December 2016 - 10:22

Ramona:

Arjen veel beterschap met je enkel! Geniet lekker van jullie weekendje met pa en ma in Sequoia National Park. Fiijne feestdagen! Dikke knuffel van ons.

• 22 December 2016 - 11:49

Dik En Anja:

Arjen, sterkte met je enkel...
    Wat fijn voor jullie dat (o)pa en (o)ma Vos nu bij jullie zijn.
    Geniet er lekker van!!
    Ik moest wel ff een traantje wegpinken met je 4e kus....
    Liefs Anja

• 22 December 2016 - 18:34

Rianne Nederveen:

Wat bijzonder, en inderdaad ook een bijzondere tijd. Fijn dat (o)pa en (o)ma nu juist bij jullie kunnen zijn. Geniet van elkaar! Eli en Gerrie geniet ervan! Arjen beterschap gewenst! Nina een fijne verjaardag. Fijn dat het zo goed gaat met jullie en dat gemis is niet leuk, maar wel goed ;-) En vrijdag en met kerst en nieuwjaar misschien toch maar even skypen (heerlijk dat dat kan).
    groetjes uit Dussen

• 22 December 2016 - 21:32

Lena:

Hoi Lieve mensen in Camarillo.
    Wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt, iedere keer leuk om te lezen.
    Fijne kerstdagen voor jullie en het allerbeste voor het nieuwe jaar 2017.
    groetjes lena

• 23 December 2016 - 05:23

Tessa:

Lieve vosjes,

Wij wensen jullie een bijzondere fijne kerst toe saampjes .
    En voor Nina alvast een heel fijne verjaardag .
    Gek idee dat we er niet live bij zijn .
    Maar we bellen

• 23 December 2016 - 08:56

Aad En Marian Flohil:

Hallo alle vijf,

We vinden het erg leuk om jullie te volgen op jullie avontuur in Amerika! Ook genieten we van jouw schrijfstijl, Rebekka!
    we wensen jullie alle goeds( gezonde enkel, fijne verjaardag) , Gezegende kerstdagen en een gelukkig 2017!

hartelijke groeten,
    Aad en Marian Flohil.

• 24 December 2016 - 23:23

Ada Boeve:

Wat hebben jullie het naar je zin daar, daar doet een verstuikte enkel niets aan af.
    Vanavond in de kerstnachtdienst zat ik achter je ouders, las nu pas je bericht over zijn verjaardag, anders had ik hem even kunnen feliciteren. Geniet van jullie kerstdagen en jaarwisseling en groeten vanuit Almkerk van Ries en Ada.