Klaverblad - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Klaverblad - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Klaverblad

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

11 Januari 2017 | Verenigde Staten, Camarillo

Presidentszaken in de USA.
De Amerikanen hebben deze week echt afscheid moeten nemen van President Obama en zijn/hun First Lady.
Arjen en ik zijn erg benieuwd wat Donald Trump dit land zal brengen.

President Obama hield een mooie afscheidsspeech en de nodige perikelen zijn alweer in het nieuws rondom Mr. Trump..
We hebben ons tv-abonnement opgezegd hier. We kijken vrijwel alleen maar Netflix. Door de grote hoeveelheid zenders hier, zagen we eerlijk gezegd het bos niet meer. De keuze is daarin reuze hier. En ik ben niet zo goed in kiezen ;)
We krijgen hier dan - qua Amerikaanse nieuws-inbreng, dan ook niet zoveel van de verkiezingszaken mee. En de mensen hier, hoor je er ook niet over.

Wel kwam ik op Facebook dit filmpje tegen met de First Lady en Jimmy Fallon. En dit filmpje vind ik wel veel leuker, dan al die serieuze berichten.

https://www.youtube.com/watch?v=1aVDefOvPJI

Oprechte dank-u-wel's én oprechte schrik en verbazing.
En de First Lady? Wat is ze toch heerlijk gewoon gebleven. Net als haar man. Tenminste, dat is mijn mening.
Als je maar lang genoeg jezelf blijft...
Wat maakt dat ik me afvraag, hadden ze niet gewoon nog wat langer kunnen blijven zitten?

Maar.... verandering is niet altijd slecht. Dat moeten we ook niet vergeten.
Wie weet wat voor moois er straks ook komt. Wij blijven het volgen en zien.

Verder gaat hier trouwens alles goed.
Californië geniet van de regen die valt, al valt op plekken ook met bakken tegelijk en is het veel te veel. Hier in Camarillo hebben we dat niet. Er staan plassen langs de weg en de afvoeren werken hard, maar geen hoog water of overlast. Gelukkig, want op sommige plekken is het erg verdrietig.
Wij zien vooral de mooie dingen hier. De dorre heuvels die voornamelijk aarde en rotsbruin waren, zijn nu prachtig groen. Het heeft iets paradijselijks bijna.
We hopen maar dat het overtollige water zich snel een andere goede weg vindt. Water was hier in ieder geval hard nodig op veel plekken.

De meiden hebben deze week hun tweede schoolweek al. We zijn alweer op de helft.
We voelen ons al goed op onze plek. Al blijven we het lastig vinden dat NL niet zomaar om de hoek ligt.
Geen vrienden en familie over de vloer was voor ons in NL alledaags. Dat is dus afkicken en lang niet altijd leuk.
Gelukkig hebben we internet :) Niet hetzelfde, maar het doet een hoop.

Gisterenavond liep ik nog even langs de meisjes voor we naar bed gingen.
Ze praten allebei in hun slaap soms, zo ook gisteren. Ze logeerden bij elkaar. Dus het leek elkaar aan te wakkeren.
Maar Femme's slaappraat was dit keer in het Engels. Dat was zo'n grappig en bijzonder moment.
Het neemt overdag ook al delen van hun gesprekken over, de Engelse taal, we hadden het nog nooit gehoord in hun slaap.

Ik zeg voor nu: welterusten en goedemorgen voor jullie.

Lieve groetjes van ons
Xxx


PS: Wij zijn hier in huis in de ban van a capella muziek.
Lang leve YouTube :)
Vandaag vonden we dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=7lonsmYxVow

Wat was ik onder de indruk!
Wat een mooi gebaar en op wat een prachtige plek.
Ik heb er een traan bij weggepinkt.

Dit is een tv-programma Random Acts. Iets moois/aardigs doen voor een ander (wel of niet in je omgeving). Top-concept.
En de zangers? Een hele goede a capella groep van BYU (een universiteit)

  • 12 Januari 2017 - 17:23

    Eli Vos:

    Jeetje,
    Geen links meer sturen hoor! Ik hield het ook niet droog, watje dat ik ben.
    Wat was dat prachtig, net als onze logeerpartij bij jullie, kon ik nog maar even bij jullie zijn en terug gaan in de tijd!
    xxx Opa Fox

  • 15 Januari 2017 - 20:06

    Wendy :

    De links waren leuk om te zien!
    Ik kan me voorstellen dat het soms lastig is dat je het moeilijk vindt om op een afstand te zitten.
    Kun jullie daar al wel een beetje integreren?
    Grappig dat Femme in het engels droomt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjen en Rebekka

Actief sinds 23 Juni 2016
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 137419

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 November -0001

Wij verhuizen naar the USA

Landen bezocht: