Drukke maand april. - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Drukke maand april. - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Drukke maand april.

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

18 April 2017 | Verenigde Staten, Camarillo

Ons laatste verslag was een filmpje :) Hopelijk is het openen daarvan voor iedereen gelukt.
De bbq is inmiddels getest en goedgekeurd!

Femme is begonnen bij de Academy en geniet met volle teugen. De coaches zijn allemaal erg te spreken over haar als leerling. Ze vind het erg leuk. Vandaag gaan we weer.
Ze gymt op dinsdag en donderdag van 15.30 tot 17.30 uur. Lang, maar dus wel erg leerzaam en uitdagend voor Femme. Ze leert elke keer weer iets meer.

Nina's koor werd geannuleerd op de dinsdag zelf (onder schooltijd). Wat een verdriet. Uit school stond ze in de startblokken om te gaan en toen moest ik dus zeggen dat het niet doorging. (Te weinig aanmeldingen)
Gelukkig had ik afleiding geregeld en zijn we met vrienden een lekker ijsje gaan halen en wezen spelen.
Toen thuis gauw op zoek gegaan naar vervanging. En ook gevonden inmiddels.

De Resurrection Eggs waren een succes! We waren niet erg consequent met openen wellicht, maar we hebben op tijd alle eieren en verhalen doorlopen. Elk ei openen was steeds een feest!

Arjen is nog op reis geweest naar San Diego samen met een collega. Vanwege de afstand geen vliegreis, maar auto of trein. Ze kozen voor de trein. Volgens mij een succes, nu moeten dat nog eens met zn allen overdoen :) Want San Diego is een prachtige stad.

Nina had op 6 april, haar schoolplay.
' Grammar Rocks '
Ze hadden groepjes met eigen liedjes en ze heeft zelf gevraagd om een speaking-part. Ze moest dus ook helemaal alleen iets zeggen. Wat deed ze dat goed!! Supertrots :)
Arjen was juist die dag nog in San Diego, dus hij moest dat helaas missen.
Nina vond het fantastisch! Wat een glimlach op dat podium!
En ik ernaar kijkend ook :) Met Vieve huilend aan mijn voeten. Vieve huilde niet om Nina, maar ze kreeg geen koekje... zucht..

Vrijdag de 7e hadden we weer een Transistions avond, bij het California Cartwheel Center. Daar konden ze zoveel rennen/spelen/gymen zoveel ze wilden. En was er pizza om te eten.

Nina's vervanging is dus gevonden :)
De proefles viool heeft ze inmiddels gehad en ze vond het hartstikke leuk om te doen. Ook was er plek om te beginnen met de les, dus aanstaande donderdag begint ze daar mee, ze 'krijgt' haar eigen viool, die we huren per maand, totdat we hem feitelijk gekocht hebben.
Een kostbaar iets om mee om te gaan, dat heeft ze ook geleerd. Goed opbergen, goed verzorgen en vooral zorgen dat niemand anders er aan komt. En elke dag oefenen. Ze had al een paar mooie klanken tijdens de proefles. Dat betekent voor haar dus ook vertrouwen dat ze het kan.

Voor het afgezegde koor, ging ik ook nog op zoek naar zo'n soort les.
Ook gevonden!

Nina start woensdag ook met de klas 'Act, Dance, Sing'
Hoe dat precies gaat weten we dus morgen. Misschien is het zelfs iets voor Femme, maar dat komt tzt dan wel.

Voor Vieve zijn we op zoek naar Pre-schools. We hebben een voorkeur voor de Montessori school hier, maar dat is niet bindend, er zijn er veel om uit te kiezen. We houden jullie op de hoogte.

Afgelopen week hadden de dames vakantie - Springbreak. 1 hele week vrij.
We hebben het rustig aan gedaan. Er kwamen vriendinnetjes spelen en we zijn aardbeien wezen plukken. Dat was een groot succes! Afgelopen zaterdag zijn we naar Carpinteria gereden.
Wat een leuke plaats met heerlijk strand was dat. Het strand lag vol met takken, dus we konden naar hartenlust bouwen en graven.

Ik ben zelf ziek geworden deze vakantie, maar vandaag gaat het weer veel beter. Mijn verkoudheid lijkt los te komen en ook de koorts is gezakt. Fijn, want ziek zijn is niet leuk.

Femme's laatste afspraak bij de tandarts is inmiddels ook geweest. Alles is weer in orde.
Nina's tanden zijn ook bekeken. Zij moet naar de orthodontist. Haar grote mensen tanden hebben te weinig plek om door te komen, dus een consult daar om te kijken of een plan nodig is op korte termijn.

Dit weekend is ook gezellig gevuld.
We gaan vrijdag weer Art-Trek $5 Friday, Nina heeft een logeerfeestje, we hebben een verjaardagsfeestje, gaan met Transistions wandelen en picknicken bij Paramount Ranch in Agoura Hills.

Hier is bijvoorbeeld Dr. Quinn gefilmd. We zullen veel foto's maken :)
Het lijkt mij in ieder geval echt super!

We tellen verder ook af naar 6 mei.
Moeke en mijn zus komen dan richting Amerika.
Ik heb al veel dingen bedacht om te kunnen doen ;) Nu maar hopen dat zij daar ook allemaal zin in hebben.

Volgende week zijn we op 30 april op Kingsday in LA.

Lekker Hollands evenement. Er gaan meer mensen die kennen. Dus dat moet een leuke dag worden toch :)

Ik ga nu maar eens aan de was beginnen, die is tijdens dit weekend ziek zijn, wel gewassen, niet gevouwen. Gelukkig veel handdoeken, dus de wasmanden zien er erger uit dan het eigenlijk is (hoop ik)

Tot snel weer iedereen!!

Veel liefs

PS: ik heb de ticket zoektocht nog niet opgegeven ;)

• 18 April 2017 - 23:16

(tante) Tineke:

Lieve meiden,

Wat leuk om weer een verslag over jullie te lezen. Wat ondernemen jullie veel leuke dingen samen met papa en mama! Fijn om tussen de regels door te lezen dat jullie je plekje beginnen te vinden. Nina, stoer hoor, viool. Hanna vindt het ook een mooi instrument. En wat knap zoals je al op een podium durft te staan! Femme, wat heb je al geleerd bij de gym? Lea doet hier op de trampoline vaak de salto. Maar op gym gaat ze niet; voetbal staat op nummer 1. Wow Vieve, al bijna naar school? Met vriendjes en vriendinnetjes spelen ... leuk hoor! En zijn Amerikaanse aardbeien net zo lekker als Nederlandse?

Veel plezier allemaal met alle leuke activiteiten en goed voor jullie mama zorgen, zodat ze snel weer fit is.

XXX uit Werkendam (THE place to be :-))

oom Egbert, Hanna, Lea, Abel, Tamar en tante Tineke

Ps: als er nog een gaatje in de koffer van oma is, kom ik graag mee jullie kant op. Wil mee komen bouwen aan een mooie hut!

• 21 April 2017 - 06:24

Mirjam:

Wat een leuke dingen allemaal weer!! En die zangles zag er top uit!! Hoop dat Nina heeft genoten! Wat kan ze toch ook mooi zingen