Filmpje!! - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Filmpje!! - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Filmpje!!

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

01 April 2018 | Verenigde Staten, Thousand Oaks

Hoi iedereen!

Het is weer tijd voor een filmpje!

Maar eerst ook natuurlijk:

Vrolijk Pasen voor iedereen :)
Wij vieren 1e Paasdag met z'n 5en hier.
Vanmorgen waren we naar de kerk. Nina is nu aan het koken, Femme bouwt met de Lego en Vieve eet een peer.
Arjen is hardlopen en ik zit dit verslag te typen aan de keukentafel in het zonnetje.
Het weer is heerlijk en de verdere dag blijven we lekker thuis.
We genoten van de foto's die iedereen uit NL ons stuurde. En stiekem, denken wij dan: 'Wat is Pasen leuk met elkaar!'

We zijn gisteren de hele dag bezig geweest in huis.
De TV-kamer is nu de Muziek-kamer.
We hebben de tv toch in de woonkamer gehangen en de piano in de voorkamer gezet.
En ter afsluiting aten we pizza met vrienden, die rond 17.00 uur kwamen.

Een van onze Paastradities is een slaapfeestje in de woonkamer, daar hebben we allemaal (behalve Vieve) vannacht geslapen.
Alle matrassen naar beneden. Een Prentenbijbel verhaal over Pasen op TV gekeken en laat naar bed ;)
Geslaagde avond.
Morgen begint school weer, dus op tijd naar bed vanavond.

Vanmiddag verstoppen we nog surprise eieren in de tuin.
Een 'schamele' 18..
Onze vrienden vertelde gisterenavond dat 1 van hun vrienden er voor 3 kinderen in totaal zo'n 168 verstoppen.. gevuld met snoep, chocolade, geld etc.
Chocolade eieren verstoppen is hier niet echt traditie - misschien ook wel te warm ook. Je koopt vooral plastic eieren die je kunt vullen.
Of hele Easter Gift Baskets om weg te voor erbij. Google dat eens.. Je weet niet wat je ziet ;)

Volgende week zaterdag hebben we hier een Slime-Middag.
We hebben iedereen uitgenodigd die we kennen en iedereen mag een bakje slijm komen maken.
Nina en Femme oefenen al hard op de goede lijm-slijm-plak-verhouding. We zoeken nog steeds.. het lijkt steeds niet te lukken.

Verder was maart een gezellige maand.
Het feestje van Vieve en Nina was erg leuk. Druk en gezellig.
Veel mensen bleven eten (lekker eten van de Big Green Egg) en veel leut en lol.
Zover van huis, zijn we heel dankbaar voor deze club mensen. Onze expat-familie.
Nina kocht van al haar gespaarde geld een eigen netbook. Een Acer Spin SP1, echt een tof ding!

We hebben ook al weer heel wat dagen buitenspeeldagen gehad na veel regen en op school, zijn de projecten en fieldtrips in veelvoud aanwezig. Nina's klas maakt zich langzaam aan op voor een overnight fieldtrip eind mee (Arjen gaat mee)
Spannend, maar ook leuk.
Femme werkt aan een project, 'Kids who care'..
Ze moet een projectonderwerp en uitvoering bedenken, over hoe zij een verschil kan maken in de community. Femme heeft gekozen om iets te doen voor eenzame ouderen.
En ook leert Vieve al heel goed puzzelen.

Vorig weekend waren we in het California Science Center in LA.
Wat hebben we daar genoten en veel geleerd en gezien. Klapper was het zien van de Space shuttle de 'Endeavour'. Deze shuttle is 26 keer in de ruimte geweest (of 25) Veel in ieder geval. Zo gaaf om te zien!

En op de Girls Club Strong, genieten de meiden ook nog elke woensdagmiddag. Femme en Nina leerden daar afgelopen week over de natuur en pompoms maken met alleen hun handen.
We bakten cakepops en vonden een Hummingbird-nest (kolibrie) onder onze goot bij de achterdeur.
Afgelopen vrijdag waren we op pad. Leo Carillo State Beach. Daar hebben ze tide-pools en vonden we veel krabbetjes, slakken en meer. Koud was het wel, maar wel ontzettend leuk!

Verder zijn we druk op zoek naar vliegtickets voor komende december.
We hadden een prachtig ticket, maar die bleek niet boekbaar :(
Wat was ik - Rebekka - verdrietig (en gefrustreerd).
We zoeken rustig verder! Het is nog geen december.

Dikke kus van ons allemaal!

PS:

Arjen deed begin maart mee met de San Diego Half Marathon.
Jullie kunnen op deze link zijn foto's bekijken die tijdens het rennen worden genomen.