April 2018 - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu April 2018 - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

April 2018

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

29 April 2018 | Verenigde Staten, Thousand Oaks

April is bijna weer voorbij.
Ons laatste verslag was van 1 april.
En deze maand is voorbij gevlogen.

De afgelopen weken waren we druk met van alles en nog wat.
Femme's schoolproject 'Kids Who Care' is nog in volle gang. We hebben bij de ingang van Wildwood nu 1 keer dingen verkocht. (water, bananen en zelfgebakken! cupcakes)
Dat wil ze nog wel vaker doen en ook moeten we de presentatie voor op school verder afmaken. Nog in werking dus ;)

Femme had een fieldtrip naar de supermarkt begin deze maand en het lukte mij om met haar mee te gaan.
De school heeft erg veel van deze excursies, afgelopen maandag waren ze nog naar de tidepools bij Point Mugu en afgelopen vrijdag ging ze naar een theatervoorstelling van 'Aladin' van de Oaks Christian School.
Zo veel leuke dingen. En leuk dat ik deze keer mee kon met de groep.

We hebben een slime-party gehad.
Alle kinderen die kennen hadden we uitgenodigd om slijm te komen maken.
Erg gezellig en leuk. Na afloop was er taart meegenomen en hebben we buiten in de zon nog lekker gezeten en de kinderen allemaal gespeeld.

Onze hummingbirds zijn de afgelopen weken groot gegroeid en inmiddels uitgevlogen denken we. We zien ze niet meer in het nest. Wat ging dat snel. Erg leuk om naar te kunnen kijken steeds.

We hebben Femme's feestje gepland voor 5 mei as.. 9 mei wordt ze alweer 7 jaar jong. Wat heeft ze er zin in ;)
Lijstje is ze druk mee bezig, maar veel wensen heeft ze niet. Ze wil graag een danspaal om in haar kamer te kunnen zetten en kunstjes mee te doen.

Nina is begonnen met een Creative Art Journaling klas. Ze is daar elke vrijdagmiddag van 15.45 tot 17.00 uur en maakt dan de meest mooie projecten en leert er veel van.
(Explore creativity and develop coping skills by making a journal of self-discovery through art and writing)
Het helpt haar - samen met de Girls Club Strong - ontzettend veel.
Heel goed en fijn om te zien.
En wat vindt ze het leuk om te doen. Thuis mag ze ook veel doen in haar boek en dat kan ze dan vrijdag weer laten zien aan de lerares.
Ze gaat er samen met haar vriendin Roos naar toe en ik neem Femme en Nora dan weer mee tot 17.00 uur.

Vieve is begonnen met Prinsessenballet. Samen met een vriendinnetje (Willa) die het al eerder deed, zit ze in een klas.
Ze leren heel spelenderwijs balletstappen en aan het einde van de les, gaat het licht uit, de discolamp aan en mogen ze zich verkleden als prinses en dansen ze er op los.
Te lief om naar te kijken haha. En ook zo goed voor haar motoriek en coördinatie.

Ik had deze zelf een paar dagen 'vrij'. Vieve was naar Camp Amgen. Ik ben naar de kapper geweest.. daarna rondgeneusd bij de boekhandel en mijn favoriete winkel, kortom genoten!

Het mooie weer begint hier langzaam weer en dat betekende ook ijsjes-tijd. Jummie..

Arjen heeft meegedaan een de Chardonnay Run in Santa Barbara en heeft de avond ervoor gekampeerd aan zee in Carpenteria
(Hij sliep niet zo lekker hihi, de zee maakte zo'n lawaai, dat hij steeds wakker schrok.)
Maar van te voren wel gezellig samen gegeten met Jan en Maaike die er met hun camper stonden en ook meededen.

Nina en Femme hebben Girls Club afgesloten afgelopen woensdag, maar ik denk dat we de volgende sessie ook nog wel mee gaan doen. Niet allemaal, want we krijgen visite :) Joepie!
Girls Club Strong heeft elke week zulke dingen, Nina en Femme hebben gekookt, geleerd dat ze uniek zijn en dat buiten zijn de natuur goed is voor iedereen. De volgende sessies hebben weer heel leuke onderwerpen.

May 2nd Friendships - The ups, downs, and strategies. Project: Bottle cap necklaces.
May 9th - Planning for Mother's Day. Project: Shhhhh
May 16 Giving back - Paw Works Animal Rescue visits with the dogs!!!!!!!
May 23rd Women in Technology - Guest speaker and STEM project.
May 30 Braver, Stronger, Smarter than you know. Project: wall art.
June 6 Review and PARTY time! Open art.

Ik ben er erg blij mee, want wat leren ze veel en ontspannend tegelijkertijd.

Vieve en ik zijn afgelopen week terugkomen uit Florida.
We bezochten daar Heidi en Chad en hun familie.
We vlogen er de 20e heen en waren de 24e laat - heel laat - weer thuis.
Wat een leuk weekend hebben we er gehad. En zo leuk om Florida te bezoeken. Heel anders dan Californië.
Vieve en Heidi hebben bijzondere band en klik en hebben zo genoten van weer even samen zijn.
Het vliegen ging fantastisch, Vieve vindt het zo leuk en dat maakt het zoveel makkelijker.

We hebben genoten, we gingen naar zee, hebben veel thuis gespeeld, gingen mee naar Lilly's paardrijles, scholen gezien, boodschappen gedaan, kippen gevoerd, gezwommen in het zwembad, Vieve mocht ook even paardrijden, ijs gegeten in bad (wat een luxe ;) ..), haren van Vieve weer geknipt. Goedgevulde paar dagen in Florida, heel fijn.

Arjen, Nina en Femme hebben zich thuis goed vermaakt.
Toen wij vertrokken naar Florida, was het de dag van de FunRun en de afterparty. We hebben de meisjes niet kunnen zien rennen, maar Arjen was wel vrij voor de AfterParty. We hadden tickets gekocht voor de attracties en de prijzenpotten. En wat hadden Nina en Femme geluk !
Femme won die middag een echte American Girl Doll (de 2018 editie)
Blader eens door deze website. Het concept van de pop is echt bijzonder.
En wat was Femme er blij mee!

Nina was wat teleurgesteld, maar blij voor Femme - begreep ik van Arjen.
Ik kreeg echter in Florida een berichtje van de directeur, dat Nina een groot Lego Star Wars pakket had gewonnen, wat na afloop van de party verloot zou worden. Omdat Arjen en de meiden om 16.00 weg moesten, hadden ze dat niet meer meegemaakt en ook zou deze winnaar achteraf bericht krijgen. Ik wist dat in Florida dus eerder dan zij hier in Thousand Oaks haha. Wat was Nina blij! Toen zij maandag op school kwam stond er in de pauze een grote doos Lego op haar te wachten.
Het is een groot pakket met motorische delen, gaaf om te bouwen dus!

Zaterdag gingen zij naar het strand en waren ze dat weekend ook nog in LA naar de Farmers-market en vonden bij toeval de American Girl Doll store.
Ik begreep van Arjen dat Nina en Femme, hyper waren toen ze de winkel zagen en ook eenmaal binnen waren ze hyperdepieper ;)

Koningsdag hebben we hier ook 'gevierd'.. we aten Koning(innen)soep en bakte oliebollen en gisteren was er nog een klein feestje bij andere Nederlanders (Milou en Rob)
Dat feestje sloeg ik over, ik was gisteren op pad met mijn oud-collega Ria uit het ziekenhuis.
Ria was op rondreis met een groep en had een vrije dag in LA gisteren. Ik pikte haar op in het hotel en we hebben de dag in Malibu doorgebracht. Zijn nog even naar Thousands Oaks gereden en bezochten de Ronald Reagan Library in Simi Valley, voordat ik haar weer afzette bij haar hotel.
Wat was het leuk :)

's-Avonds hadden we onze eerste family movie-night. We keken de film Wonder, wat is dat toch een mooie film!

Vandaag hebben we verder een rustige dag.
Ik dronk koffie met een vriendin, nadat Nina ons ontbijt had gemaakt.
In februari kocht ik in Werkendam het kinderbakboek 'Bakken met de Bijbel'..
Een aanrader!
Arjen is nu bij een Amgen Corporate Games Event.
Hij gaat paintballen.
Een game event met andere bedrijven uit de regio hier.
Je kon kiezen om mee te doen en nog meer sporten zijn vertegenwoordigd. Nina is mee kijken (die smst mij net, dat het lijkt op een nep-oorlog en dat ze het echt 'FET' vindt ;)
Femme en Vieve zijn gezellig thuis en rommelen lekker binnen en buiten.
Vanavond gaan we dan nog hiken in Wildwood park - er is een Full Moon hike, via school.
Ik ben benieuwd. Vast bijzonder en leuk.

Ik zeg voor nu weer tot snel! Bedankt voor het meelezen!

Lieve groetjes van ons alle vijf
Xxxxxxx

• 30 April 2018 - 16:00

Mirjam:

Wat een verhaal weer.. leuk om te lezen! Ontdek ook dat ik van de vorige 3 Posts geen melding heb gehad.. dus even bij lezen.. Maud leest gezellig mee.
    Ondertussen tikt de aftelkalender lekker door.. ❤️