7 oktober - wat een datum! - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu 7 oktober - wat een datum! - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

7 oktober - wat een datum!

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

07 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Thousand Oaks

7 oktober 2016 - 7 oktober 2018..

Twee jaar geleden vertrokken wij van Nederland naar de USA.
De vrachtwagen was ingepakt, ons huis verkocht, volledig leeg en klaar voor zijn volgende lieve bewoners.
We hadden afscheid genomen van iedereen en gezegd: 'Tot snel! Kom je eens langs?!
We hadden gelachen en ook gehuild, veel gehuild (Dat was Jessika's schuld eigenlijk ;) ,zij begon er mee)
Nog wat meer gehuild en gelachen, gekroeld en geknuffeld en tegen elkaar gezegd.. 'Jeetje, dat was toch eigenlijk wel het domste wat we hadden kunnen doen voor vertrek.'
Dat meenden we natuurlijk niet! We genoten van de knuffels, de laatste kopjes koffie met lieve mensen in onze fijne kerk. Ik genoot van alle recepten die ik mee had gevraagd ter inspiratie, de lieve woorden en ja, zelfs de tranen. Wat voelden we ons rijk, met zoveel liefde om ons heen.
En nog steeds.

Maar kun je je voorstellen, 2 jaar? Ik word er stil van. Het voelt als veel langer soms. En is dat slecht? Nee, ik denk dat het betekent dat wij onze draai hier hebben gevonden.
Een jaar geleden verhuisden we weer. Van Camarillo naar Thousand Oaks. Wat missen we ons 1e huis. Maar wat zijn we veel meer op ons plek hier in Thousand Oaks.
De school, de buurt, het dichterbij zijn van voorzieningen die wij gebruiken. Maar ook dat is alweer 1 jaar geleden.
We zijn dit jaar (2018) gestart met een motto: 'Say Yes to new adventures'.. en poeh, wat hebben we dat gedaan en geprobeerd.

We zagen de Grand Canyon, Sequoia, ging ik naar Florida en twee keer naar NL, probeerden we veel nieuwe dingen uit en wilden we iets nieuws ontdekken/zien, dan proberen we dat voor elkaar te krijgen. Ondernemen we dingen als gezin en zoeken we veel verrijking.

En precies vandaag - 7 oktober 2018 - start er weer een ander avontuur. Vandaag hebben we Arjen uitgezwaaid.
Arjen is nu onderweg naar München. En vliegt - as I typ - net boven Minnesota (Vlucht LH453) en heeft nog 7,5 te gaan tot zijn eindbestemming.
München - daar is hij de komende 4 tot 5 maanden te vinden. Wil je hem daar eens opzoeken? Zeker doen! Vind hij leuk, fijn en gezellig.
We zijn allemaal apetrots op hem en zijn benieuwd wat het ons allemaal verder kan/mag brengen. En wat missen we hem nu al!

Een speciale datum : 7 oktober.
Ik vraag mij af, wat zou er vandaag over een jaar te vertellen zijn!
Wij gaan er in ieder geval weer vol voor! Want de afgelopen 2 jaar waren zo speciaal, bijzonder en vol leven zoals het hoort - met verdrietige dingen, maar ook al dat moois.
Dankbaar!

Verder gaat hier alles goed!
De oudergesprekken op school zijn geweest en beide meiden zitten al heerlijk in dit schooljaar.
De beide juffen (voor Nina en Femme) zijn zo fijn en klikken met de meiden.
De piano wordt veel gebruikt en op geoefend en we volop bezig met Growth Mindset.
Iets wat we thuis hebben als onderwerp en leer, maar ook school gebruikt/uitlegt en mee werkt.
Vieve heeft het steeds meer naar haar zijn op haar Pre-School/'De Kindjes'.. heeft vriendjes en vriendinnen, waar ze veel overpraat thuis.
We kwamen zelfs een vriendje tegen op het Amgen Family Event van vorige week. Te zoet om te zien, hoe ze samen kwamen aangerend. (Jack's moeder vond het minder leuk, want Jack was er zo vandoor gesprint het hele terrein over met Vieve mee)
Heerlijk om te merken, want het ging in het begin niet van harte. Ook nu nog is ze als een speer klaar bij het ophalen, ze laat alles vallen, kust en kroelt met mij naar hartelust en zegt altijd: 'Ik heb jou zoooooo gemist'... maar zou wel graag de volgende ochtend toch wel weer willen.

Nu Arjen weg is, wil ik zelf weer een paar dingen veranderen in de sport en naschoolse kalender.
Je moet hier zoveel rijden voor alles en nu ik 's-avonds niet meer samen met Arjen dingen kan doen, is die kalender een beetje te druk.
Gelukkig kan ik met alles best schuiven, dus dat is heel fijn en helpend. En als laatste ook voor de meiden.
We vinden het erg belangrijk als de avond gezellig en rustig is met een fijn naar-bed-ritueel.

Pratend over bedtijd; ik ga er in duiken.
Voor het eerst ga ik de wekker vroeg zetten om de ontbijtjes en lunches klaar te maken en rustig te starten met de meiden, zonder Arjen.
We hebben (de meiden en ik) een ritueel bedacht voor de ochtenden en ik heb er zin in.
Fingers crossed dat het ook zo relaxed gaat lopen als we bedacht hebben haha!

Tot snel weer iedereen!
En 'Pluk de dag'!!

De tijd vliegt! Dat lazen jullie net wel.


Dikke kussen van ons alle 5


PS: waarbenjij.nu werkt nog steeds niet op onze laptop.
Ik beloof nog een film en verslag, maar dat duurt wat langer, sorry.




  • 08 Oktober 2018 - 02:53

    Tineke:

    Mooi geschreven Rebekka! Veel succes met het vinden van een nieuw ritme voor jou en de meiden. Dat gaat jullie lukken! Xxx

  • 08 Oktober 2018 - 03:18

    Mirjam:

    Onnoemelijk trots op jullie! En ja.. wat kun je over een jaar weer schrijven..? Vast weer een verhaal over groei, liefde en geluk en verandering.. en hopelijk veel bezoekjes van familie. En misschien schrijf je dan wel vanuit een ander land. Maar nu eerst dit avontuur voor jullie allemaal enne.. dat nieuwe ritueel wordt vast een feestje! Dikke kus voor jullie! ❤️

  • 08 Oktober 2018 - 04:44

    Jessika:

    Geef mij maar weer de schuld

  • 08 Oktober 2018 - 04:43

    Jessika:

    Mijn vorige reactie is niet compleet geplaatst

  • 08 Oktober 2018 - 04:45

    Jessika:

    Ik geef het op, doe blijkbaar iets fout... haha

  • 08 Oktober 2018 - 08:19

    Lena:

    Hoi Rebekka en de meiden, het gaat je vast en zeker lukken met de meiden, als ik lees wat jullie allemaal gedaan en beleefd hebben, heel fijn voor jullie.
    Geniet ervan, groetjes vanuit Almkerk, Lena

  • 09 Oktober 2018 - 17:19

    Anne-Marie:

    Zo knap hoe jullie dit allemaal fixen met elkaar! Wat een avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjen en Rebekka

Actief sinds 23 Juni 2016
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 137491

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 November -0001

Wij verhuizen naar the USA

Landen bezocht: