Eén week in Amerika - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Eén week in Amerika - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Eén week in Amerika

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

16 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Camarillo

Vandaag zijn we precies 1 week in Amerika..
Terwijl ik dit typ, hoor ik op de achtergrond Sinterklaas muziek en Femme die meezingt, haha!
Sinterklaas gaat in Huize Vos noooooitt terug naar Spanje. En om in Amerika mee te zingen, heeft toch eigenlijk wel wat :)
Ach en ook Andre Hazes jr. met Leef, kennen ze ook al.
De meeste weten het wel, ik heb niks met muziek van Hazes (laten we het zacht uitdrukken), maar dat liedje van Hazes jr. bleert stiekem best lekker mee!
Met de Nederlands muziek zit het hier in huis wel goed. Al betekent dat niet dat we geen Engels leren, ook Twinkle Twinkle little star & Cups (Anna Kendrick) worden veelvuldig gehoord. Net als You are my sunshine, het liedje dat ik (Rebekka) altijd voor Vieve & Nina & Femme zing. En Matt Redman.
Lang leve Spotify en Youtube.

Maar genoeg over de muziek, terug naar de rest.
We zijn er nu dus precies een week.
En die week ging best snel voorbij. De meiden doen het zo super.
Ik moest er van de week zelfs een aantal keer om huilen.
Niet verwacht, maar wel zo gehoopt. Ze doen het waanzinnig goed.
We zijn afgelopen week wel even langs de Target geweest voor speelgoed en spullen. Want met alleen een Ipad konden ze zich wel behelpen, maar dat vond moeders niet zo'n heel uitstekend idee.
(Pluspunt is wel dat Nina haar Sim-stad explosief is gegroeid - vond Nina)

We kochten meteen wat kleden en een extra lamp. Ons huis is prachtig, maar ook extra groot zonder onze spullen. Ook is het best donker in huis, dus extra licht was ook welkom.

Het is hier nu zaterdagmiddag 17.15 uur. Vanmiddag hebben we rondgeneusd voor meubels en een tweede auto.
En morgen rijden we richting LA - ritje IKEA en omgeving opsnuiven.

Het is hier nu trouwens best koud.
We begrepen dat ze vandaag of morgen regen verwachten en dat is hier 'uniek' en ook welkom.
Dus ook wij lopen in onze warmere kleren momenteel.
Gedeelde smart...
Voelen we ons toch wel een beetje meer verbonden met jullie in NL ;)
Whahaha!
(Aaah, nee das flauw)

We hebben helaas nog geen wasmachines, die komen maandag. Hebben we van de week gekocht. Nu nog een fohn, want mijn fohn blaast op stand 0 helaas.
Arjen is trouwens van de week bij een echte wasserette geweest. Net als die uit de films! Geen wasmachines, betekent helaas niet - geen was.
Keileuk om een keer te doen ;)
Vandaag zijn trouwens in de badkamers en de wasruimte boven, tegels gelegd, volop arbeid vandaag in huis, maar wat is het netjes geworden. Het oude marmoleum eruit en nette tegels erin.

Bij Femme ontdekten we afgelopen weekend een amandelsteen.
Weet je niet wat dat is? Google maar :)
Wij dachten dat er een kies in haar keel groeide, maar toen we verder zochten, bleek dat het een tonsilsteen te zijn. Niet ongewoon, maar ja, eruit moest hij wel.
Veel gorgelen met mondwater dus deze afgelopen week en jawel! Eergisteren vloog hij door een hoestbui, pardoes over onze tafel vanuit haar keel. Nina werd er haast onpasselijk van, maar we hoefden gelukkig niet meer langs de tandarts/huisarts.
We wisten namelijk niet waar je met zo'n ding terecht zou moeten.

We hebben ook Skype al ontdekt.
Skype met de opa's en oma's is altijd tof! En binnenkort daten we met Esmee en Tim ;)
Het werkt helaas niet altijd even goed en dat ligt toch aan de verbinding denken we. Maar we blijven optimistisch en geven niet op!
Gelukkig zijn er ook nog alle live-video's uit Dussen! Van het duo Chantal en Sem! Fantastisch!
Pijn deed de aanblik van het 't Pleintje wel... wat missen we stiekem al de frikandellen speciaal :(
Maar het snoetje van Boas en Sem, maakt dat weer helemaal goed ;)

Al met al kijken we terug op een goede 1e week. We hopen dat alle andere komende weken net zo mogen voorbij gaan.
We zijn blij met Whats-app, Facebook en Skype.

Aanstaande maandag gaan we met Nina en Femme langs op de nieuwe school.
Hopelijk kunnen ze dan dezelfde week nog starten.
We hebben al wel de schoolkalender gehad (naja, is gewoon te downloaden op internet)
We snappen er nog niet alles van, maar we zullen het vast snel leren.
Ze hebben niet zoveel vakanties als in NL, maar volgens ons valt het toch goed te doen hoor.

Tot de volgende blog weer iedereen!
Hopelijk kunnen we dan zeggen dat in ieder geval onze luchtvracht is aangekomen.

Heel veel dikke kussen uit Camarillo en bedankt voor al jullie gebeden, gedachten en lieve berichtjes. Xxxxxxxx

• 16 Oktober 2016 - 10:29

AartjeDekker:

Hallo alle 5
    Fijn dat jullie de 1e week zo goed door zijn gekomen, dat de meiden het zo snl wennen is ook fantasisch.
    Nu hopen dat juliie spullen snel ariveren, zodat je het een eigen gevoel ga geve nin jullie nw thuis.
    Succes met de dams als ze op nw school gaan kjken, hoop dat ze snel vriendschappen kunnen maken,en zich ook op school snel thuis kunnen voelen.
    Lieve mensen , veel sterkte en gezond gewenst,zodat jullie gelukig deze jaren mogen beleven ver van jullie roots, maar prbeer e het bese van te maken, en als ik zo de mail lees geloofik dat jullie dat best l gaat lukken.
    Fijne zondag met elkaar, en winkelse vandaag pffff ff naar LA. leuk hoor
    groetjesss tante Aat xxx

• 16 Oktober 2016 - 17:43

Lena:

Hoi jullie 5ven, fijn om te horen dat de eerste week goed is verlopen. heel leuk dat we d.m.v het lezen van je blog een beetje op de hoogte blijven van het wel en wee in Camarilo. Hier in Almkerk gaat alles goed, 26 november is mijn laatste werkdag( op een zaterdag), ik blijf nog wel bezorgen. groetjes lena

• 17 Oktober 2016 - 14:06

Ma Dekker:

Even reageren op de mail, Skype is geweldig leuk maar een keer een geschreven bericht heeft misschien ook wel wat. Arjen alweer beter en met de dames op school wezen kijken? Femme geen last meer van amandelstenen? Hier alles z'n gangetje,vandaag Luuk om op te passen zoals dat iedere maandag is en vanmorgen kwamen de Dekkers van de Vissersdijk op de koffie. Het is hier herfstvakantie. Wij weer thuis na een weekje Lewedorp waar we de caravan winterklaar hebben gemaakt voor zover dat ging. Zondag naar Oostkapelle geweest omdat pa s'morgens daar moest preken.Jullie hebben de groeten van de fam.Wondergem ( Renate haar ouders) s'Middags naar huis omdat er nog een keer gepreekt moest worden in Almkerk en deze week nog een keertje terug naar de camping om de laatste spullen op te ruimen en schoon te maken. En dan zit het campingseizoen er weer op.
    Nog niks gehoord van de luchtvracht? BALEN.
    Lieve mensen,succes met al jullie ontdekkingstochten in Camarillo en tot horens of schrijfs.
    Voor allemaal een knuffel en groetjes (o)ma.XXXXX

• 18 Oktober 2016 - 17:13

Frannyderooij:

He, ik heb jullie ook gevonden. Goed om te lezen dat het met jullie best gaat. Rare zin, nou ja. Hier ook alles prima. Vanavond naar marianne bloemschikken. Gezellig hoor. Ja en ons lena nog maar een maandje en dan ben ik de oudste in almkerk. O je.gaan nog wel gezellig wat doen met elkaar. Hier lekker herftsweer. Krijg nu visite dus tot later.

• 19 Oktober 2016 - 10:36

Nelleke Van Tilborg:

Hoi Rebekka en Arjen,

Wat fijn dat alles zo voorspoedig gaat en dat de meiden het tot nu toe goed oppakken. We hopen dat ze het goed naar hun zin krijgen op school. We hopen dat Arjen en jij ook goed je draai gaan vinden. Hier is sinds gisteren de herfst ingetreden, dat mag natuurlijk ook wel maar ik ben dat sombere gedoe altijd snel zat.
    Kerkelijk staan er weer gezellige dingen op de rol, boekenclub, wandelen in de polder, soep maken en eten met elkaar en natuurlijk film kijken. Allemaal activiteiten die verbinden, ze zijn nu ook met de jeugdkerk ( bijeenkomsten) begonnen. We hopen dat jullie ook een warme kerkelijke gemeenschap vinden. Hartelijke groet ook van Alex voor jullie allemaal en geniet van het leven daar.