Debriefing... - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Debriefing... - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Debriefing...

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

20 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Camarillo

Verslag 1.0

De 1e schooldag is geweest!
Pfff... ;)

Een gigantische drempel, maar ze gingen er zonder kleerscheuren overheen!
Nina en Femme hebben het erg leuk gehad.

Ik schreef eerder dat het afscheid van Femme erg vlug ging. Daarover zei ze zelf, dat ze wel even moest huilen... bijna dan.
'Toen moest ik even zuchten, want ik voelde dat ik tranen had en toen was het weg'.
Topper!
Ze werd in de klas door de juf voorgesteld en iedereen mocht hoi zeggen.
Daarna werd ze door een ander meisje de rest van de dag meegenomen door de lessen heen. 'She took Femme under her wings today', zoals Mrs New zo mooi zei.
Het leren was superleuk en het spelen ook.
Wel werd de juf even 'boos' toen Femme op haar knieën zat. Dat mag niet. Op je billen of in kleermakerszit.
(En ze klonk echt boos hoor)
(We waren er niet bij, dus als Femme dat zegt, dan is dat voor nu gewoon zo)
En qua taal ging het half half. Ze zijn met elkaar best een eind gekomen in de klas en ze heeft mooi meegewerkt en meegespeeld en gewoon de rest gevolgd.

Bij het ophalen zei de juf dat Femme bezig was met iets proberen te vertellen, maar de juf begreep niet wat ze bedoelde.
Even gecheckt met Femme en die moest dus heel nodig plassen.
Ja zei Mrs New, ze had het wel steeds over the toilet, maar ik wist wat ze er dus mee bedoelde.
Arm prul ;)

Ze heeft ook al een boel geobserveerd.
- In NL moet je je vinger in de lucht steken, maar hier je je hele hand.
- Spelen ze hier toch best lang.
- Is de pauze een beetje gek
- Is Kayla haar vriendin, want die heeft mij de hele dag geholpen en met mij gespeeld.
- Heb ik ook een halve vriendin, want die speelde niet steeds met mij, alleen maar half.
Ja, morgen gaat ze toch wel terug en de dag kreeg een drie-kwart duim omhoog. Super!

Nina had het vanmorgen zichtbaar het zwaarst - maar dat kan ik natuurlijk ook zeggen, omdat we bij haar wel mee mochten in de klas.
Daarna heeft ze een goede dag gehad.
Ze begreep heel weinig en heeft zo goed mogelijk geluisterd en geprobeerd antwoord te geven. Ze keek maar gewoon weg als ze het niet begreep of wist, slimmerd :)
Ze heeft al drie vriendinnen, want die meisjes riepen steeds haar naam en wilden met haar rennen, spelen en haar helpen.
Rekenen was superlastig, maar toen ze het echt niet meer wist, mocht ze op de Ipad, daar werd ze best blij van, haha.
Ze kreeg een stapel huiswerk mee naar huis en dat hebben we vanavond al netjes gemaakt, zo goed en zo kwaad als we konden... lastig te snappen nog een beetje.
En het buitenspelen was het minst leuk, dat was maar 5 minuten. Echt superkort.
Pauze hielden ze in een grote zaal met allemaal banken, ook heel gek.
En hadden Nina en Femme appel bij zich om te eten.
(In de schoolregels staat duidelijk NO CANDY)
'Had iedereen gewoon, chips of van die zoute visjes (pepsils).. dat is toch raar'. We zoeken nog wel uit wat hier 'gewoon' is, hebben we maar bedacht.

Nina heeft nog wel flink gehuild thuis na 12.00 vanmiddag.. alle zenuwen eruit. Wat is toch vervelend als je nog niet alles snapt en begrijpt en daardoor dat ene meisje bent, wat anders is.
En ze had Vieve zo erg gemist.
Maar de dag kreeg toch een hele duim omhoog.
Onze lieve dappere dot!

Dat korte rooster van deze week is zo gek nog niet, zeggen wij dan.
Prima om erin te komen en een beetje te wennen aan het reilen en zeilen op een Amerikaanse school.
Ook aan de manier van lesgeven en het starten van de dag. Alles is anders.
(Ze starten hier de dag met een/de pledge)
Genoeg om te ontdekken en leren.

'They will do great!'
Zoals de school ons beloofde en wij ook geloven!

Lfs,
uit Camarillo

PS: Chantal! Femme werd gisteren al voorgesteld aan twee jongens uit haar klas, toen we even binnen mochten lopen bij de juf.
Drie keer raden hoe ze heten.... (Hahaha)
Hi Femme, this is Jacob and then this is Edward.

(Geen gein!)

• 20 Oktober 2016 - 08:32

Mirjam:

Aah m'n lieverdjes!!! Wat ben ik trots!! Op jullie allemaal. Traantjes over m'n wangen hier bij het lezen over jullie eerste schooldag. Nina en Femme, jullie zijn mijn superhelden!
    Maud vind het echt geweldig dat je gewoon in de klas met de IPad mag! Nu is ze helemaal van plan om bij jullie te komen wonen Nina! De zin; geef m'n paspoort maar is alweer een paar keer geroepen. Ze heeft dr tas al bijna ingepakt klaar staan.. wat een ding!
    Maud en Marit vinden het super knap dat jullie dat durven.. gewoon naar een Engelse school.
    Voor straks (wij zijn 'net' wakker) weer heel veel plezier op school!! Denken aan jullie!! Dikke kus en knuffel van ons!

• 20 Oktober 2016 - 10:43

Greet:

Beste Vosjes
    Wat ene ervaring voor iedereen maar wat knap zoals jullie het oppakken.
    Het is altijd weer een lust om te lezen wanneer er een berichtje binnenkomt.
    Op z'n Amerikaans: geloof erin en het komt goed.
    Hartelijk groet en dikke knuffel voor jullie allemaal: Greet

• 20 Oktober 2016 - 12:56

Pa Vos:

Goed gedaan meiden, wat zijn opa en oma trots op jullie!!!!!
    En tjonge, tjonge wat een "muts" is die Juffrouw New, wat is er nou niet begrijpen aan het woord toilet????

xxx Opa en Oma Vos

• 20 Oktober 2016 - 14:23

Familie Van Herwijnen:

Tranen in mn ogen bij het lezen van
    jullie "eerste schooldag-verslag" Iets wat misschien wel het meest
    spannende was van dit hele avontuur!
    Wat doen ze goed! Maar ook jullie als ouders; echt diep respect hoe jullie er
    mee omgaan!
    Liefs uit ons koude kikkerlandje
    fam van Herwijnen

• 20 Oktober 2016 - 15:14

Dik En Anja:

Wat een dappere meiden zeg.... en wat hebben jullie het goed gedaan op jullie eerste schooldag.
    En jullie mogen gerust even huilen hoor......
    Het is ook allemaal erg spannend voor jullie!
    Wat een 'slimme' juf zeg, goed van jou Femme dat je het de juf probeerde uit te leggen!!!
    Ook Arjen en Rebekka veel sterkte om jullie Nina en Femme bij te staan!!!
    Knuffel voor Vieve.
    Lieve groetjes uit Dussen

• 20 Oktober 2016 - 16:44

Ada Boeve:

Wat een kanjers zijn die dochters van jullie toch. Knap zoals ze het doen. En jullie natuurlijk ook! We houden jullie blog bij hoor. Sterkte, succes, genieten enz. Dat wensen we jullie toe.

• 20 Oktober 2016 - 22:50

Van mij krijgen jullie twee dikke duimen omhoog

• 20 Oktober 2016 - 22:50

Van mij krijgen jullie twee dikke duimen omhoog

• 20 Oktober 2016 - 22:54

Ramona:

Ontroerend om te lezen hoe jullie de eerste schooldag hebbrn beleefd
    Wat een kanjers zijn jullie!
    Esmee zei nog dat ze echt niet naar jullie school zou durven en jullie slaan je er zo dapper doorheen.
    Supertrots!

• 20 Oktober 2016 - 23:33

Rianne Nederveen:

Super kanjers Nina en Femme! Ze doen het maar. Maar ook pppfffff voor allemaal, wat een emoties. Maar jullie doen het super. En wat een genot om jullie berichten te lezen. Leuk, met een lach en een traan. Maak er iets moois van! groetjes uit Dussen

• 25 Oktober 2016 - 10:24

Ineke Kegge:

Arjen,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Namens ons, maar ook namens Ger. Kerk "de Hoeksteen"
    Deze keer geen kaartje door de bus.
    We hopen dat je een gezellige dag hebt samen met je gezin.
    Rebekka heeft vast wel een taart voor je gebakken. Sterkte met alles, ook voor jullie dochters.
    Een fijne tijd daar in den vreemden en een hartelijke groet uit de Dorpsstraat.

• 25 Oktober 2016 - 19:46

Carlijn:

Hallo nina,

Vandaag heb ik je moeders verhalen gelezen via deze site. Mama heeft het gehoord van de moeder van Roos dat ik je zo kan volgen.
    Leuk om te lezen hoe het op school gaat.
    Ik heb vakantie en heb vandaag geknutseld bij rebecca. We hebben een leuk bord gemaakt waar ik dingen aan kan hangen.
    Ik mis je erg en vond het jammer dat je er niet bij kon zijn.