Een maand in Amerika - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Een maand in Amerika - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Een maand in Amerika

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

09 November 2016 | Verenigde Staten, Camarillo

Zaten we er begin oktober toch eigenlijk wel tegen aan te hikken.
We zijn inmiddels alweer een maand hier in de USA.
We hebben het erg druk gehad (met soms ook eigenlijk helemaal niks) en hebben ons voorgenomen om vanaf afgelopen weekend veel meer te gaan bekijken hier in Californië.

We hebben onze 2e auto gekocht en opgehaald. Zo hebben we allebei een auto en hoeven we Arjen niet meer weg te brengen naar z'n werk.
En ook onze leaseauto is er inmiddels en ons fantastische slagschip is terug naar Hertz. (Wat een superauto was dat zeg)
Allebei dus heerlijk mobiel hier en dat is ook hard nodig. We kunnen overal alleen per auto komen. Gelukkig ligt de school op loopafstand, dat is hartstikke fijn.

Ook kwamen de foto's van onze fotoshoot binnen.
Die hebben we in onze laatste week nog gemaakt met Erwin en Marlijn en Gilbert en Chantal en alle kinderen! Wat zaten er mooie foto's bij!
Leuke plek ook het Almbos :) We hebben er van genoten en doen er volgende zomer gewoon weer 1! Dus als je een fotograaf weet? Laat het ons maar weten :)
Al zullen we die shoot misschien wel in Uden doen, kunnen we meteen kijken bij het nieuwe paleisjes van Buis en Lijn. Zo leuk!

Speaking over volgend jaar.
We hebben het plan om volgende jaar zomer dus over te komen naar NL. Is er iemand (in Dussen) die een adres voor ons heeft/weet, waar we kunnen blijven met ons 5en? We hadden de hoop om mee te kunnen doen met Timmerdorp, maar dat zit er helaas niet in. De school is hier dan alweer begonnen.
Nina en Femme krijgen 16 juni namelijk al zomervakantie.
We weten nog niet wanneer we komen en hoe lang, maar wellicht dat ik met de meiden eerder kom en Arjen later.

Terug naar Amerika weer even.
We hebben het goed naar ons zin. Na Arjen's verjaardag, hebben vanaf hier - opa Boevé gefelictiteerd. Opa vierde op 28 oktober zijn 90e verjaardag!
Dus gingen er ballonnen en een kaartje naar NL.
's-Avonds hebben we met Transistions hier in Amerika een leuke pumpin-carving avond gehad. Halloween lag immers om de hoek.
(Transistions is de partij, die ons een jaar lang helpt en bijstaat om te integreren in Amerika, door middel van oa sociale evenementen)
We hebben onze 1e pompoenen ooit uitgehold, wat was het leuk! Er was pizza voor iedereen en we hebben leuke mensen ontmoet.

Zaterdag de 29e, kwam dan eindelijk onze luchtvracht aan! We hebben er lang op moeten wachten.
De meiden waren dolblij, dat ze eindelijk hun spulletjes zagen.
Het is inderdaad zo fijn, om je spullen weer te hebben.
Nina en Femme hebben we de rest van het weekend niet gezien. Wat hebben ze heerlijk zitten spelen!
Zaterdagavond hebben lekker een ijsje gegeten bij Yoghurtland en lekker eten afgehaald. Jammie!

Maandag de 31e, dan is het Halloween. De verkleedkleren waren gekocht en die mochten dus aan naar school.
Daar startte om 8.30 de Halloweenparade. De kinderen lopen 2 rondjes over het veld, om hun kostuums aan iedereen te kunnen laten zien.
Ze staan dan echt in het middelpunt. Dat rondlopen vonden ze wel gek en het duurde ook best erg lang. Maar het is iets typisch Amerikaans, leuk om dus mee te maken voor ze.
's- Avonds waren we uitgenodigd om in Thousand Oaks te komen 'Trick or Treaten'. Samen met collega's en hun kinderen van Arjen.
Wat was dat gezellig! Heerlijke pizza's en salades, voordat het trick-or-treaten begon.
En toen was het zover - hier hadden ze zo lang op gewacht. Halloween in Amerika - FREE CANDY... whoop whoop!
Ze gingen daadwerkelijk los. Er werd over de straten en stoep gevlogen. Op het resultaat kunnen ze met recht trots zijn ;)
Allebei een plastic zak vol met snoep.
Lekker! En nu een jaar wachten. Dat vonden ze niet zo leuk haha.
Maar ze hebben de rest van de week You-Tube-stijl videos gemaakt met/over hun Halloweensnoep.
Hilarisch. Die filmpjes gaan we zeker bewaren. Tof voor later.
Nu op naar Thanksgiving, Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw.

Vorige week woensdag, reden we met Vieve een ritje Emergency Room.
Ze was gevallen op haar drinkbeker en had boven haar neus een - zo leek - diepe snee.
Dat moesten we toch maar even bij de dokter laten zien. Gelukkig hoefde ze geen hechtingen of lijm en viel het bij beoordelen gelukkig mee.
Wel een flinke blauwe neus, maar die is al goed aan het wegtrekken en zie je bijna niet meer.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Solvang gereden - (kijk zeker eens hier http://www.solvangusa.com/)
Wat ontzettend leuk was dat!
Het is een rit van 1,5 uur. Eerst langs de kust, later door de bergen, met werkelijk prachtige uitzichten.
Hartstikke toeristisch, maar heerlijk :)
Het is opgericht door drie Denen in 1913 en dat zie je door het hele stadje terug.
Souvenirs zijn echter heel Hollands, dus of ze snappen dat Denemarken en Nederland echt niet hetzelfde zijn?
Ze verkopen, houten klompjes en kussende boerenpaartjes op elke hoek. Maar wat maakt het uit, het was superleuk.
Daarna zijn we doorgereden naar een paardenranch. De meiden missen het paardrijden enorm.
Helaas was er minder te doen, dan we dachten. Maar alleen het kijken en aaien van de paarden was top.
We gaan op zoek naar leuke plek om te lessen, hebben we bedacht. En anders bezoeken we de paarden gewoon nog een keer.

Nou ik ga er maar weer eens mee stoppen.
De deurbel ging net en een groot pakket van Amazon is gearriveerd.
Ik hoop met de kaasschaaf! Dan kunnen we lekker de kaas op brood snijden :)

Tot snel!

• 09 November 2016 - 20:49

Ma Dekker:

Even een reactie op de oproep voor een vakantiehuis. Jullie mogen in Almkerk, wij kunnen die tijd in de caravan. Maar jullie moeten maar kijken. Groetjes,ma dekker xxxxx

• 09 November 2016 - 20:59

Hanneke:

Wat kan je toch ontzettend leuk schrijven!!
    Fijn om te lezen hoe jullie je draai hebben gevonden.
    Het is zaterdag niet meer gelukt om te skypen maar we spreken gauw nog eens af.
    Jullie zijn trouwens meer dan welkom hoor in de zomervakantie! Jullie kunnen in het "hok" slapen. En de meiden vinden wel een plekje boven. (of bij jullie, haha)
    Misschien zijn we zelf ook nog een paar weken weg maar dan heb je wel gelijk een heel huis tot jullie beschikking.. We horen het wel!

Groetjes Chris, Hanneke en de kids

• 09 November 2016 - 21:57

Tineke:

Leuke update om te lezen ... dus wij hoeven volgende zomer niet jullie kant op te komen :-) ...

• 10 November 2016 - 07:24

Izak:

Hey siz!
    Tof om te lezen. Gaat goed hè. Blij voor jou, Arjen en de kids.
    Volgend jaar zomer is al weer bijna :-D Time flies.
    Groetjes, Izak

• 10 November 2016 - 11:32

Mira:

Wat fijn om weer even wat te lezen.
    Liefs

• 18 November 2016 - 22:40

Ad En Mary:

hoi rebekka,
    Want kan jij ontzettend gezellig schrijven.
    Alles bewaren en als jullie over een paar jaar terug komen :uitgeven in boekvorm.
    zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin,dat is heel fijn.
    hier is alles bij het oude ,dus de groetjes aan allemaalen tot een volgende keer .Doei