Tandarts, storm en een weekend vol lol! - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Tandarts, storm en een weekend vol lol! - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Tandarts, storm en een weekend vol lol!

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

21 Februari 2017 | Verenigde Staten, Camarillo

Hoi iedereen :)

Ons laatste berichtje is alweer 3 weken geleden (om en nabij) en had niet veel tekst maar wel een filmpje. Hopelijk vinden jullie dat allemaal leuk om steeds iets van ons te zien.

Wij vinden het in ieder geval leuk om ze steeds eens terug te kijken. Zo zien we bijvoorbeeld dat Vieve al hard is gegroeid sinds oktober. Nog iets meer dan 2 weken en dan wordt ze al 2!
Ik bedacht mijzelf dus vandaag, dat ik toch maar eens iets moet gaan uitzoeken aan kadootjes. Geen idee wat.
Ze is dol op stickers en een pop. Kan eindeloos spelen met een zak knikkers en Nina's Playmobil (met dat laatste is Nina niet zo blij)
Het lijkt dus simpel dit keer, maar dat vind ik natuurlijk niet (Arjen wel haha)
We gaan maar eens speuren naar iets leuks. Komt vast goed.

Femme heeft het nog steeds naar haar zin op de gym. De proefles viool gaat niet lukken. Ze hebben nu zo blijkt geen plek vrij.
Wel piano, ukele, of gitaar. Nina straks maar eens spreken of 1 van die dingen iets is wat ze leuk zou vinden.
Al lijkt ukele mij dan wel tof. We gaan het zien. Jullie horen er meer van.

Het NTI is nog een lopend iets. Ik wil graag verder, maar studietijd bijkopen, nee.
Examens kunnen alleen in NL. Dat betekent dus veel geld. Zoals een vliegtickets, de examens in 1 week afnemen etc.. Voor bijkopen is geen geld. We zijn nog steeds aan het mailen, gaat heel langzaam. De reactietijd van het NTI ligt met een streven op 2 dagen, maar dat worden er eigenlijk altijd meer. Komt goed. Duurt nog even.

We hadden hier afgelopen week (donderdag/vrijdag) slecht weer.
Stroomuitval gehad en veel, heel veel regen. Stormwinden.
We begrepen dat het in NL ook in het nieuws was.
Al met al is het ons erg meegevallen in vergelijking met NL weer. Voor begrippen en beleving hier was het erg slecht weer, waarbij je extra voorzichtig moet zijn.
Wat het verschil is, is, denken wij, dat ze hier niet veel regen en slecht weer hebben en de reactie van mens en natuur daardoor anders is.
De grond en de wegen zijn niet berekend op zoveel regen. En storm etc komt hier weinig voor, waardoor de noodmaatregelen ingrijpender overkomen, maar wat gezien de natuur hier wel nodig is.
Daken zijn niet opgebouwd om zijwaartse regen tegen te houden, wat bij veel mensen voor lekkages zorgde.
Overstromingen en mudslides (modder die van de bergen glijdt) en lekkages en kolkende watermassa's zijn dan ook veel voorkomend en gevaarlijk en hinderlijk.
Heel anders als in Nederland. Wij zaten in ieder geval goed en droog. En dat is lang niet bij iedereen zo.
Er volgen nu nog wat dagen regen, maar begin van volgende week/maand, keert het weer als het goed is om, naar meer zon.
Maar al met al mogen we nog niet klagen in vergelijking met NL. Eind januari zaten we hier in zwemkleding aan het strand en was het ontzettend lekker weer.

Femme is afgelopen vrijdag ook bij de tandarts geweest.
(We hadden een kindertandarts uitgezocht, in verband met angst.)
Ze had last van haar tandvlees. Er lag een flapje over haar achterste kies heen, waardoor er eten bleef zitten en dat verveelde.
Ik dacht dat ze dat wel even snel weg konden halen om de irritatie weg te halen. Dat hoefde niet, het was een kies die aan het doorkomen was. Zodra de kies helemaal door was, zou dat tandvlees weer netjes aansluiten. Top!
Hij stelde voor om meteen even een controle te doen. Dat zat in onze verzekering zag hij en ze hadden tijd.
Prima! Doen we :)
En toen werd het bezoek minder leuk. Hij zag een aantal plekjes, dus er moesten foto's gemaakt worden.
Die lukten niet in 1 keer, en ook niet in 2 keer. In totaal zijn er in 4 pogingen 8 foto's gemaakt. En dat deed pijn. Arme Femme. En door Nina's ervaring bij de tandarts in NL, was ze al zo bang voor narigheid en pijn.

Daarna bleek ze dus flink wat gaatjes te hebben.
Daar zijn afspraken over gemaakt en deze vrijdag gaan we weer terug.
Dan moet er 1 tand getrokken worden.
Dat doen ze hier met lachgas en eventueel aansluitend nog een verdoving.
Femme kreeg een oefenneus mee naar huis.
We moeten een aantal keer terug, voor verschillende dingen.
Wat voelde ik mijzelf naar vrijdag. Bah bah!
Femme vond het ook helemaal niks, maar ze kreeg een mooie tas met spullen mee naar huis.
Toen ze weer wat was bijgekomen heeft ze iedereen vol trots alles laten zien.
Een nieuwe borstel met batterijen, de oefenneus, een etui met een handborstel, tandpasta en flos en nog meer.
Nu hopen dat het vrijdag nog steeds zo ok gaat. We hebben er alle vertrouwen in.

Vrijdagavond zouden we naar Art Trek gaan, Femme en ik.
Zij hebben dan een $5 Friday.
Je kunt dan voor $5 de hele avond knutselen wat je maar wilt. Door de tandarts zo tegenzat hebben we dat niet gedaan, dat halen we nog in. Wel zijn we bij vrienden wezen eten.
Zij zou met haar dochter ook meekomen naar ArtTrek, maar stelde voor om gezellig te komen en spelen. Daar had Femme veel meer oren naar, na de tandarts en dat was uiteindelijk erg gezellig.
Zij hebben een drieling en dat klikt erg met Nina en Femme (en Vieve)
Dat was dus een gezellige afsluiting uiteindelijk.

En wij genieten erg van onze nieuwe vrienden.
En dat voelt soms ook erg vreemd.
Want we hebben al zulke lieve vrienden.. Op momenten zoals vrijdagavond genieten we erg van de nieuwe vriendschappen die we maken, maar verlangen we ook extra naar onze vrienden thuis.
Maar de zomer komt er aan! En ik ben zeker van plan om met de meiden af te reizen naar Nederland.. jippie! Arjen sluit dan later aan. Of we komen samen aan en ik vertrek later met de meiden. Even kijken hoelang hij vakantie opnemen.
We hebben op AirBnb al gezocht naar een plekje om te verblijven, maar er is in Dussen niet veel te huur helaas.
Gelukkig zijn er ook aanbiedingen van lieve mensen waar we kunnnen logeren, maar gezien het feit dat we waarschijnlijk een maand komen, lijkt het mij wijzer om zelf ergens te kunnen zitten.
Het gezegde luidt volgens mij:

'Gasten en vis, blijven maar 3 dagen fris'
Maar ik denk ook dat wij ons er meer druk over maken dan de mensen bij we mogen logeren :)
Hier in huis gaat dat gezegde in ieder geval niet op mensen! Dus boeken maar die tickets :)

Aankomende mei komen mijn moeder en zus hierheen!
Mama blijft langer dan Mirjam. Ik zit nog te dubben of ik anders met de meiden en mijn moeder mee terug zal vliegen.. We zijn aan het denken :)

In ieder geval...
Hier gaat alles goed!
We hadden het vrijdag dus erg leuk.
Zaterdag kwamen Roos en Nora logeren. Zij zijn hier sinds december en d eklik met Nina en Femme is zo fijn. Echte vriendinnen. Er wordt wat afgezongen en gelachen als ze bij elkaar zijn.
Zondag gingen zij weer naar huis. Helemaal geen zin in, maar we zouden de volgende dag weer zien :)

Wij waren zondag voor het avondeten uitgenodigd hier in Camarillo.
We hebben genoten van goed. gezellig en leuk gezelschap en een heerlijk stuk vlees! Tri-tip jongens! Jammie!
Dat moet ik in NL bij de slager ook eens halen. YUM!
De kinderen zitten bij elkaar op school en de moeder en ik, klikken ook.
En dat is fijn en heel gezellig.
Gisteren waren Nina en Femme vrij van school. Presidents's day. We zijn met Roos en Nora op pad gegaan naar Chuck E Cheese.
Daar had ik afgesproken met Jacqueline (ook een NL moeder die hier al langer is) en de jongens.
En leuke leuke dag!
De meiden vonden dit het beste weekend in Amerika EVER.
Ik kan het best begrijpen. Zij en wij voelen ons steeds meer op ons gemak :)

Hier is het nu 15.30 bijna.
Ik ga aan het eten beginnen.
We zijn gestart met HelloFresh nadat we via Jacqueline een gratis box hadden besteld. We laten hem niet elke week komen, maar kiezen weken uit waarin we de gerechten lekker vinden ogen, ook voor de meiden.
Het is niet goedkoop, maar de hoeveelheiden zijn voor ons gezin best zo groot, dat we van de gerechten twee keer kunnen eten. Dat is fijn.
Gisteren hadden we Italian Wedding soup... vanavond eten we meatloaf. Dat laatste is ook voor het eerst, dus ik ga zo maar eens beginnen. Het ziet er in ieder geval lekker uit.

Vanavond hebben Nina en ik voor de 2e keer Kinder-bijbelstudie in de kerk.
Vorige week was de start en we werden uitgenodigd om ook te komen.
We hebben eerst met elkaar gegeten en daarna gekeken hoe de bijbel is opgebouwd en wat de bijbel precies is.
We kregen zelfs huiswerk mee.
Willen jullie meer weten of de kerk die we hier bezoeken. Hieronder de website:

Ik voeg ook nog een foto toe van Valentijnsdag!
Arjen had een verrassing voor mij in de lokale krant.
Zo lief!!

Tot snel weer iedereen!

PS: Ook iedereen bedankt voor de lieve post!
Tante Annie, de meisjes zijn heel blij met hun kaartjes. Vieve vindt de lammetjes erop heel mooi en ze hangen mooi op het prikbord en kaartenrek.
Ook kwamen verschillende Valentijnskaarten binnen voor de meiden en ons.
Superleuk!

En Gijs, jouw post is er ook :) Femme heeft weer druk kusjes geteld en is heeeeel blij dat jullie elkaars Valentijn zijn nu ;)

• 22 Februari 2017 - 11:16

Izak:

Hey Voskes,
    Super tof om te lezen weer. Mooi om mee te krijgen hoe jullie aan het wennen zijn en wat jullie allemaal meemaken.
    Smile op m'n gezicht.
    Grote hug voor jullie vijfjes

• 23 Februari 2017 - 06:52

Mirjam:

We vinden het erg leuk om wat te zien en te lezen. Maud leest ook gezellig mee en kijkt steeds uit naar een nieuw verhaal of filmpje. Dan is ze toch een beetje bij jullie zegt ze. Heel fijn om te zien dat jullie je draai vinden daar! Vooral genieten daar! Dan genieten wij mee!
    Kus van ons 4-en

• 24 Februari 2017 - 11:54

Anja Den Bok:

Hoi lieverds,
    Super om weer met jullie mee te lezen! En te lezen hoe jullie jezelf steeds meer 'thuis' gaan voelen!
    Sterkte bij de tandarts Femme!
    Wat fijn dat je moeder en je zus jullie komen opzoeken!
    Geniet van jullie mooie avontuur.
    Liefs Dik en Anja