Mei 2018 en de start van de zomer! - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Mei 2018 en de start van de zomer! - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Mei 2018 en de start van de zomer!

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

11 Juni 2018 | Verenigde Staten, Thousand Oaks

Oef.. dat duurde even.
Ons laatste verslag is van alweer even geleden.

Mei is inmiddels voorbij en juni zit ook alweer op de helft.
Het waren volle en rijke weken hier in de USA.
Ik hoop het hieronder zo goed mogelijk te kunnen verslaan.
Wat blijft het leuk om dit bij te houden. Soms met grote tussenposen, maar altijd weer up to date. Uiteindelijk ;)

Mei begon goed!
Vieve ging nog een paar keer naar Camp Amgen en ik ging op een van die dagen met Rachel naar Malibu Farm voor een lekkere kop koffie aan zee.
Vieve had een speelochtend met vriendje Loet. En toen Femme ging spelen bij Aunny, gingen Nina, Vieve en ik op pad voor een ijsje.
Femme's verjaardagsfeestje stond ook op stapel deze maand. Door miscommunicatie, was het feestje niet druk - de datumwijziging was niet overal goed doorgekomen - maar evenzo gezellig.

Op 4 mei is Arjen met Nina (de dag voor Femme's feestje) naar Lompoc gereden. Om daar 's-nachts de launch te zien van de NASA's InSight Mars Lander Launch.
Supertof! Om 20.00 vertrokken en geslapen in de auto. Marco (een vriend van ons) kwam ook nog heengereden.
Keileuke ervaring en spannend ook! Helaas een beetje een teleurstelling. Door de weersomstandigheden was er behalve het horen van veel geluid, niet veel te zien. Desalniettemin, keigaaf!

Femme's feestje de volgende dag had een mooi gespreksonderwerp en Femme kocht van haar verjaardagsgeld een Hatchimal. Ontzettend blij mee en zelf nu speelt ze er zelfs nog wel mee. Niet vaak, maar hij ligt gelukkig niet alleen maar in de hoek van haar kamer.

Voor Vieve hadden we een balletpakje en schoentjes gekocht. Wat was ze er blij mee! En nog steeds. Ze heeft het dolgraag aan, zelfs zonder dat er les is.

Samen met Femme's vriendinnen Viola en Rika kochten we nieuwe vissen voor ons kleine aquarium. Ik had hem schoongemaakt (Vieve kreeg deze en 5 visjes voor haar verjaardag) en binnen 45 minuten waren ze allemaal dood de dag ervoor.
Wat erg he. Ik had dat dus helemaal verkeerd gedaan.
We kochten dus 5 nieuwe visjes en verzorgingsproducten. Het is vandaag 11 juni. Van die 5 nieuwe visjes is er nog 1 over. Ugh!

Femmes verjaardag op 9 mei, zijn we gestart met een traditionele speurtocht naar de kadootjes en ontbijt.
Femme kreeg een wandelstok, gouden schoenen met lichtjes een vtech kiddizoom, een mooi boek en nog meer. En op school nog een Birthday Circle met een traktatie voor de klas.
Na school gingen we naar DoJo Boom (een soort Jump XL) en 's-avonds uit eten bij de California Pizza Kitchen.

Vrienden van ons verhuizen morgen terug naar NL. Wat jammer!
We hebben de afgelopen weekenden een aantal keer afscheid gevierd. We zijn met een grote groep dames wezen eten in Santa Monica op 12 mei. En de weken erna, hebben we steeds weer een klein beetje meer afscheid genomen.
Afscheidsfeestjes bij hen thuis, drankjes in Santa Monica.
Voor ons en in de hoedanigheid van de grote groep Nederlanders nu, zijn zij de eerste die terugverhuizen. De dynamiek zal vast veranderen en dat is altijd jammer en wennen. Lieve mensen en ook voor de meiden weer wennen. Zeker voor Vieve, die is gek op Loet.

We nemen hun auto over. Een ouder model van onze Ford Explorer. Arjen's auto staat om die reden dan ook te koop.
We rijden met onze lease auto erg veel en hebben maar een beperkt aantal miles tot oktober 2019. Zoals het nu lijkt, gaan we daar op dit tempo ver overheen. Met deze auto hopen we dat probleem een beetje te ondervangen en zelfs quite te spelen.

Op 16 mei zouden mijn ouders hier landen. Dat liep helaas wat anders, maar ging uiteindelijk allemaal goed. Op mijn verjaardag - kon ik ze dan eindelijk ophalen op LAX! Joepie!
Wat was het stressvol en mijn moeder mag nooit meer tickets boeken ;)
Maar ze waren er!
Beste verjaardagskado joepie!

Op 16 mei in de ochtend dronk ik koffie met vriendinnen en kreeg ik mooie lieve kadootjes.
En op mijn verjaardag zelf was er ook meer!
Van Arjen kreeg ik een mooie E-reader.
Met papa en genoten we de weken na hun aankomst enorm.
Arjen repareerde de jacuzzi en die wordt volop gebruikt. Zelf papa heeft hem getest.
We hebben in onze tuin 4 moestuinbedden. Wij gebruikten ze niet, maar papa heeft ons getrakteerd op allerlei lekkernijen die we zelf nu onderhouden, naja Nina is opgeleid door opa en doet het supergoed.
We hebben aardbeien, komkommer, watermeloen, bieslook, uien, paprika en meer. Ik ben zo benieuwd en achteraf zo blij dat papa dit heeft gedaan. Had het zelf (ook Arjen) nooit opgezocht.

Ik nam papa en mama mee naar Malibu Farm voor koffie en een bezoek aan zee op de eerste maandagochtend hier. Ontzettend leuk.

De week na mijn verjaardag, konden wij - omdat papa en mama oppasten - uit eten met vrienden. Genoten!
Een nieuwe tent die opende en ik al even volgde op FB. Heerlijk was het.
Voor wie eens in de buurt is - 101North Eatery, het is een aanrader.

De ochtend erna moesten Arjen en Nina om 5.30 bij school zijn. Zij vertrokken voor een overnight Fieldtrip naar Dana Point.
Ze gingen terug in de tijd van de goudzoekers. Een jaarlijkse trip voor de 4th Grade studenten op Bridges. Wat een avontuur.
De reis was lang en de nachten kort, maar Nina heeft veel gezien, geleerd en gedaan.
Eerst een aantal uur op de boot op excursie en later bij de overnachtinglocatie nog meer educatieve onderwerpen op het programma. Arjen was mee als chaperonne. Hij moest bij de jongens blijven, dus hij heeft Nina niet veel gezien.

De dagen met opa en oma hier was rustig en heerlijk.
We gingen naar de Ronald Reagan Liberary, de speeltuin en we hadden een Airbnb geboekt in Miramonte - niet ver van de ingang naar Kings Canyon National Park.
De dagen daar, waren heerlijk en kostbaar.
Mooie vergezichten, natuur en gezelligheid.
De Airbnb wordt beheerd door een boerenechtpaar. Leuke, aardige mensen.
Ze hadden vee en paarden en de meiden waren meer dan welkom om bij de paarden te komen zitten.
Als we nog eens naar Sequoia willen, dan hebben we ons verblijf vast gevonden.

Met Femme's klas ging ik 29 mei mee op Fieldtrip naar Los Angeles.
Een trip, eerst met de auto naar Canoga Park. Vanaf daar met de bus richting LA, bij het eindstation in de metro door naar Downtown LA.
Na daar te zijn geweest, gingen we naar Little Tokio en Chinatown. Echt één van de leukste fieldtrips ooit. Zo leerzaam en divers.
We aten in Downtown LA een churro. Mochi ijs in Little Tokia en een authentiek amandelkoekje in China.
Feest!
Met de bus weer terug naar Canago park en toen naar huis.

Met mama gingen Nina, Femme en ikzelf nog naar Color me Mine, om weer een masterpiece te schillderen.
Ze zijn inmiddels allang klaar en inderdaad, weer ontzettend goed gelukt!

Femme heeft ook verder gewerkt aan haar Kids Who Care project en heeft deze inmiddels op gepresenteerd. Nog niet helemaal klaar. In deze zomer proberen we een datum te plannen met het seniorencentrum voor een knutselochtend. Als dat niet lukt, doneren we het geld aan hen.
Maar dat is de allerlaatste oplossing.

Het laatste weekend van papa en mama hier was alweer aangebroken, het vloog voorbij!
Op maandag, de dag voor vertrek, zijn we uit eten geweest bij de Cheesecake Factory. Onvoorstelbaar dat het zo snel is gegaan!

Dinsdag rond 1400 reden we naar LAX, daar heb ik om 1600 gedag gezegd. Bah hoor! Wat is afscheid nemen toch vervelend.
De terugweg naar huis is altijd dubbel. Tranen van verdriet, maar ook zo blij nog met alle herinneringen.
De dag erop vind ik altijd heel naar, alles gaat weer door, maar het huis voelt zo leeg.

Maar, geen tijd om te lang te treuren, dit waren op de laatste dagen van het schooljaar. Hectiek!
Veel circles, party's en plannen op school die komende drie dagen.
Met donderdag de Bridging ceremony.
Dit is een ceremonie, waarin de kinderen per klas symbolisch een brug oversteken die de overgang naar hun volgende Grade voorstelt.
Leuk gedaan en niet geheel zonder tranen (van mama dan ;) )

Vrijdag 8 juni, was de laatste schooldag.
Om 12.15 waren de meiden uit.
Wat ging dit jaar snel voorbij weer. De overstap naar Bridges in oktober was spannend.
We zijn nog steeds blij dat Nina de klas mocht overslaan en ook de juf gaf na de laatste testen aan dat ze het zo goed doet en meedraait op klasniveau. We kregen een compliment, voor ons inzicht en vertrouwen in Nina.
Hetzelfde geld voor Femme. De school is net als wij onder de indruk van hun prestaties.
En dan ligt met name de nadruk op het feit dat ze nog niet zo lang in de US wonen. En dan nog minder zo lang het Engels beheersen. Een topprestatie en dat vinden wij ook.

Na de laatste dag op school, hadden we 's-middags afgesproken met een groep vrienden op het strand.
Om daar met elkaar te eten en de zonsondergang te zien.
Daarna zouden de dames wat gaan drinken en stappen in Santa Monica en de mannen met kinderen (niet allemaal - maar Ar en de meiden wel - gaan kamperen.
Ze hadden een plek gevonden in Malibu Creek State Park. Ontzettend mooi.
Zij hebben daar genoten. De meisjes moesten eerst een beetjje opwarmen, maar Rob had marshmellows meegenomen en dat hielp heel veel ;)

Ikzelf was pas erg laat thuis, ik dook om 5.15 pas in bed. Arjen en de meisjes kwamen om 11.30 thuis.
De rest van de dag was iedereen uitgeput en dat was ook prima. We hebben rondom het huis gehangen en geslapen.
Wij hadden voor 's-avonds oppas. Er was een laatste etentje bij Bas en Mirjam gepland. Nu dan echt ;)
Gisteren zondag, hadden we ook een rustige dag en zagen we 's-middags de familie van Aunny.

Vandaag is dan de eerste echte vakantiedag.
We begonnen rustig thuis en zijn naar de bibliotheek geweest.
Ze hebben een Summer Reading Program.
Je moet een X aantal boeken lezen en dan krijg je een kado.
Terwijl ik dit typ, keken de meiden een film en zijn nu aan het kleuren.
We gaan zo nog even naar buiten en ik probeer vanavond, een ideeën-schema te maken, net als vorig jaar.
Want mensen, de vakantie zelf is heerlijk, maar hij duurt hier 11 weken!
De eerste schooldag is pas 22 augustus!

We hebben ze wel aangemeld voor een aantal kampen, inclusief een paardenkamp - in de eerste week van augustus.
Verder gaan we wachten op Dennis en Wendy, die halen we 2 juli op, op het vliegveld!
Aankomend weekend vieren we Vaderdag - we vertrekken zaterdag naar Palm Springs voor een nachtje.

Ik ga nu op zoek naar een kampeerplaats. Ik zit erover te denken om de meiden mee uit kamperen te nemen. Lijkt mij leuk :)

Tot horens en snel weer iedereen!
Heel veel liefs van ons alle 5

• 13 Juni 2018 - 15:14

Ma Dekker:

goed verslag,knap geschreven Rebekka. Wij hebben weer genoten van het bij jullie zijn, al ging dat naar Amerika komen niet vanzelf.Maar je weet het , 3x is scheepsrecht dus een ticket boeken zal ik niet meer doen. Of er moet bij jullie iets voordoen waarbij je onze hulp nodig hebt.Bedankt voor alle goede zorgen en een fijne vakantie met elkaar xxxxx

• 13 Juni 2018 - 15:18

Ma Dekker:

Heb je die strandfoto goed bekeken? Staat een arm te veel op. Spookfoto (hahaha)

• 20 Juni 2018 - 08:02

Nelleke Van Tilborg:

Rebecca je bent een geweldige schrijfster, genoten van je verslag. Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal. Wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe.
    Lieve groet,
    Alex & Nelleke

• 29 Juli 2018 - 20:17

Ada Boeve:

Mooi verslag Rebekka. Fijn om te lezen dat jullie het allemaal zo goed hebben daar.
    Groeten van ons voor jullie allemaal.

Ada Boeve