Happy holidays! - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu Happy holidays! - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

Happy holidays!

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

27 December 2017 | Verenigde Staten, Thousand Oaks

Ho ho ho!

Iedereen fijne feestdagen!
We hebben Kerst 2017 alweer achter ons liggen. En wat hebben wij genoten :)

Ons laatste verslag draaide volledig om de wildfires. Het waren spannende dagen/weken. Niet zozeer voor ons hier in Thousand Oaks, maar wel voor iedereen die er wel daadwerkelijk last van had/heeft.

Dit is de laatste update van vandaag.
Acres Burned - Containment:
281,620 acres - 89% contained
Start Date: December 4, 2017
Cause: Under Investigation
Structures Destroyed: 1,063
Structures Damaged: 280
Fatalities: 2

Het lijkt dus de goede kant op te gang. Op mijn Facebook pagina deelde ik eerder deze week een film, gemaakt door een blusploeg. Pff wat heftig is dat. Wat hebben wij dan geluk dat de wind niet onze kant is opgekomen.

Het nieuws rondom het vuur is op een laag pitje komen te staan. Het gewone leven is weer opgepakt hier en het nu vooral 'ver weg'.

Op school werd er ook weer richting het einde van het jaar gewerkt.
We vierden hier met de Nederlanders Sinterklaas, mét echte Sint en zwarte Piet. Iedereen gezellig bij ons thuis.
Op 10 december hadden we een gezellige bbq met vrienden op het strand bij Point Mugu. Daar zagen we zeehonden en dolfijnen en werd er zelfs een walvis gespot.
Nina had op 16 december haar recital van de muziekschool. In nette kleren, in de kerk in Camarillo, mocht ze haar liedje spelen. Wat was het leuk en deed ze het goed!
En ik ging met Nina op 18 december naar de Handels Messiah Sing-a-long in de kerk hier. Niet de volledige, maar toch nog een lange zit voor Nina. Maar wat was het mooi.
De meiden kregen op 21 december vakantie. En moeten de 8e januari weer beginnen.
We zitten nu dus in onze eerste week vakantie.

Het afgelopen weekend was druk. We deden nog wat laatste kerstinkopen en genoten vrijdag van een rustige dag.
Zaterdag 23 december was mijn vader jarig. Papa is 70 jaar geworden!
De bedoeling was dit te vieren in de Trefhoek in Dussen, maar helaas! Omdat mama ziek is (wondroos), ging de invulling op deze manier niet door, maar werd het thuis in Almkerk gevierd, waar mama in haar eigen stoel, met been omhoog kon zitten.
Op afstand waren we bij het geven van het kado.
We maakten met elkaar een vriendenboek.
(www.mijnvriendenboekje.nl)
En er waren een boel losse kadootjes.
Het blijft jammer en gek dat we voor de 2e keer op rij die verjaardag moesten missen, net zoals we er al zoveel hebben gemist.
Volgend jaar meer geluk, we hopen as. januari tickets te kunnen boeken voor december 2018.

Ik hoop tussendoor nog te komen.. anderhalf jaar geen bezoek aan NL is voor mij te lang ;)
Maar eerst gaan we in februari naar de Grand Canyon met Jamie en Rachel.
En Arjen met de Nederlandse mannen naar Las Vegas.

24 december waren we uitgenodigd voor een brunch bij vrienden. Zij hebben hier ook geen directe familie - en waren dus ook 'alleen' met Kerst. We mochten ook mee naar hun Kerstdienst (Mormoonse Kerk) al moesten we dat voorbij laten gaan, omdat wijzelf om 15.00 uur kerk hadden en Femme meezong in het gelegenheids-kinderkoor.
We hebben genoten van de brunch, het gezelschap en de tijd die hadden met elkaar.

(Op 25 december zelf, was er voor ons geen kerk.)
De Kerstdiensten vonden allemaal plaats op 23 en 24 december.
Tijdens deze twee dagen waren er in totaal 5 diensten, die allemaal op dezelfde manier gevierd en ingevuld werden. )

Op 24 december zong Femme's koor in de diensten van 15.00 en 17.00 uur. Je mocht kiezen naar welke dienst je kwam. Wij kozen voor die van 15.00 uur. Zo kon Vieve op tijd weer eten en naar bed.
Wat was het een prachtige dienst!

Kijk ook eens op hun Facebook-pagina of

Zoek hier het bericht van 25 december zeker eens op. Er staan meerdere foto's die een goed beeld vormen van de dienst en ander materiaal. En ook Femme is te spotten.
Hieronder een link naar een filmpje van het optreden van het koor.

En wat was het zingen van ‘Stille Nacht’ in het donker, met enkel kaarslicht prachtig! Wij en de meiden zaten door het koor helemaal vooraan en konden niet stoppen met ons hoofd omdraaien, om naar de lichtjes te kijken. Wauw!

Het lied wat Femme met het koor zong, is geschreven door de dirigent zelf. Ze zingt zelf ook. Mooi he?
We hebben het erg naar ons zin in deze kerk.
Niet te vergelijken met Dussen, maar daar hebben we ons bij neergelegd.
En dat is niet verkeerd, maar anders.
Voor ons en voor de meiden is er genoeg te doen/zien/leren.

Op 25 december waren er kadootjes onder de boom.
En vierden we dus een echte Amerikaanse Kerst.
Het hielp ons bij het opstarten van de dag. En voor ons was het erg leuk om Kerst ook een keer zo te vieren.
Na het uitpakken was er ontbijt.
Ik had boodschappen besteld bij de Dutch Expat Shop.
Zo hadden we op kerst dus, afbakbroodjes van de Jumbo, een Peijnenburg ontbijtkoek, Cracottes crackers, hagelslag, vlokken en meer. Jammie jammie!

We hebben natuurlijk gebeld met de opa's en oma's en gingen in de middag nog een mooie wandeling maken met vrienden. Gewoon hier om de hoek, in Wildwood Park.
Een fikse wandeling om onze eetlust weer op te wekken en wat energie kwijt te raken.
Arjen had voor het avondeten een collega uitgenodigd. Ze is single en was met Kerst alleen. Zij schoof gezellig aan en we hebben veel gegeten, gepraat en 1e Kerstdag mooi afgesloten.

2e Kerstdag kennen ze niet in Amerika. Het werkende leven begint dan ook gewoon weer op die dag.
Voor Arjen gelukkig niet, joepie! Amgen heeft deze periode een jaarlijkse shutdown. En iedereen is dus vrij (niet alle afdelingen, maar veel wel)
Arjen moet weer gaan werken op 2 januari.
Heerlijk vinden we dat, dat hij vrij is ;) niet dat hij weer gaat werken haha.

Gisteren hebben we een luie dag gehad. En gingen we in de middag nog even naar de speeltuin, Arjen hardlopen en ik naar de winkel om voorbereiden te treffen voor Oud & Nieuw.
Dat vieren we met onze Engelse vrienden Jamie & Rachel en hun twee kinderen, Mieja & Jude en nog een Nederlands echtpaar wat hier net is heen verhuisd met hun vier kinderen.
Ik maak voor Oud & Nieuw voor de kinderen activeitenzakjes.
Op elk zak staat een klok met een tijd erop. Wanneer het die tijd is, mag het zakje open en staat er een activiteit op. Zoals;

- het optuigen van een kerstboom (Jamie en Rachel komen de 30e terug uit Engeland en hebben geen kerstboom neergezet. Wij nemen onze nepboom mee om op te tuigen voor de extra feestelijke lichtjes)
- Kinder-cocktailbar
- Fotolijstjes versieren
- Een time-capsule lijst met een terugkijk op 2017
- We spelen een spelletje
- Etc.

Niet veel werk en leuk om te doen. En een leuke invulling van de avond. Vuurwerk is hier verboden, dus geen vooraf afsteken van mooie potten voor ons hier.
Verder zijn er natuurlijk hapjes en drankjes en veel gezelligheid. En denken we de hele dag aan NL en bellen we rond 15.00 uur gezellig met iedereen in NL :)
Het leukste deel van de dag!
Hier vieren veel mensen Oud en Nieuw 'New York style'. Ze volgen op de tv, het vallen van de bal op Times Square en gaan daarna naar bed. Veel mensen halen 00.00 niet.
Wat een verschil met NL! We kijken er nu dan ook naar uit om volgend jaar Oud & Nieuw in NL te vieren.. YEAH!

Maaaaaar..... nog belangrijker!
Morgen 28-12 vieren we de verjaardag van onze aller-aller-allerliefste Nienepien!
Nina wordt morgen 9! Joepie!
We hopen straks nog even taart te halen en hebben morgen een vol programma.

Om 10.00 uur brengen we Femme en Vieve naar Heidi.
Die is voor Kerst over uit Florida, jippie! En ze logeert bij haar moeder met iedereen.
Om 11.00 uur pikken we Naomi op, Nina's vriendinnetje van school in Camarillo en gaan we wat eten en naar de film Coco.
We zouden eerst met Nina op pad, maar ze wilde zelf heel graag naar de film en een dagje uit zou ook lang duren qua oppas. Topoplossing dus zo.
Kadootjes staan bijna ingepakt en ik meen dat er nog een aantal onderweg zijn.
Verder wil Nina vooral geld. Ze wil heel graag een HP Sprocket printer kopen. Die kost wel wat, dus even doorsparen.

Vorige week kwam ook onze piano hier thuis. Via Nextdoor tikten we deze op de kop, gratis! Heerlijk Hollands.
We hebben enkel het vervoer betaald en hij klinkt prachtig. Met Kerst kwam er een boek mee, om te kunnen leren en oefenen. Sindsdien speelt iedereen intensief op de piano.
Nina heeft zich met de IPad al een aantal liedjes aangeleerd. Ze doet dat zo goed en snel. Muzikaal is ze zeker en vast!

Nina wil nog wel een kinderfeestje vieren, maar dat moet even wachten. Veel van onze vrienden zijn voor Kerst (en Oud&Nieuw) naar huis gegaan. Dat plannen we dus hopelijk in januari.
We nemen dit weekend nog wel Floor en Daan mee schaatsen in Simi Valley. Zij waren eerder deze maand jarig en als kado nemen we ze mee schaatsen.

Voor mij is het nu tijd om mijn andere taken weer op te pakken.
Het is hier 17.50 uur en het avondeten staat nog niet op.
Vandaag kwam er een pakketje aan uit NL met lekkers, terwijl ik dit typ, heb ik een halve rol kerstchocolaatjes op en nu dus ook niet veel honger meer, hahaha. Ach, ik verzin wel een smoesje als ik mijn bordje niet leeg eet, ssssstt ;)....

Oh en ik moet de logeervis en logeerkonijnen nog even voeren.
Ik doe standaard de vis en meisjes de konijnen, maar moet het even checken.
De vis is hier al even en de konijnen sinds gisteren. Die gaan vrijdag weer naar huis. De vis in 2018 :)

Bedankt voor meelezen!
Tot later weer.

Veel liefs, fijne feestdagen en een prachtige jaarwisseling voor iedereen!
Xxxx van ons alle 5

PS: zou iedereen zijn verjaardag willen doorgeven voor op mijn nieuwe verjaardagskalender? Bedankt!

• 28 December 2017 - 11:17

Ma Dekker:

Lieve allemaal,allereerst gefeliciteerd met Nina's verjaardag. 9 jaar alweer ,de tijd vliegt. Wat was ze klein en wat had ze een koppie met haar. Mooi verslag weer Rebekka, de kerstdienst hebben we meegekeken en Femme zien optreden in het kerstkoor. Zo mooi en wat een hoop kinderen. Menig kerk in Nederland kan jaloers zijn op zo'n opkomst.
    Hoop dat jullie een fijne jaarwisseling hebben met jullie vrienden, volgend jaar alles hopelijk in Nederland. En onze verjaardagen heb je al dus die geef ik maar niet door.
    Lieve groetjes en tot ziens op de app.
    ma

• 08 Februari 2018 - 19:27

Mirjam:

Hee deze had ik gemist.. maar goed! Weer even bij gelezen..