1e dag school - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu 1e dag school - Reisverslag uit Camarillo, Verenigde Staten van Arjen en Rebekka - WaarBenJij.nu

1e dag school

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Rebekka

19 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Camarillo

Vandaag was het dan zover!
Eigenlijk is het zover, want ze zitten er nog, nog een uurtje en dan pik ik ze weer op!

De 1e dag school in Amerika.
Nadat we van de week het papierwerk in orde hadden gemaakt en de laatste dingen gisteren hadden geregeld, mochten Nina en Femme vandaag dan echt beginnen op school.

Ze hadden er dan ook wel zin in, maar zagen/zien als een berg op tegen de taalbarriere.
We konden ze niet overtuigen dat ze daar vast snel over heen zouden zijn. En eigenlijk wilden we dat ook niet.
We snappen heel goed, dat zij het allebei in hun eentje moeten rooien, daar en ook al blijven we zeggen: 'het komt wel goed!' we willen aan hun gevoelens niet voorbij gaan.

Nadat we gisteren om half 4 's-middags de laatste spullen langs brachten op school. bleek Femme's juf - Mrs. New - graag kennis te willen maken. Ze hadden geprobeerd ons (Arjen) te bellen, maar kregen geen gehoor.
Tja.. dat kon kloppen, Arjen werkt en is dan eigenlijk niet bereikbaar.
Maar de juf was nog op school en of we tijd hadden?
Tijd zat ;)

Dus op naar de klas van Femme.
Femme vond het heel spannend, maar ontdooide bij de aanblik van de klas.
Ze lezen en schrijven hier in Kindergarten en ook krijgen ze huiswerk mee..
A dream has come true. Wat in NL niet lukte voor Femme, gebeurt hier dan eindelijk wel.
Femme in de gloria en ook de juf vond ze erg lief.
Vanmorgen nam de juf Femme buiten al bij de hand en nam haar voorop en de rest van de klas mee naar binnen.
Wij werden vriendelijk uitgezwaaid, dus geen uitbundig afscheid of nog even mee naar binnen. Wat waarschijnlijk wel net zo goed is denken we.

Helaas geen ontmoeting met de juf van Nina wat er in resulteerde, dat zij vanmorgen even zo heel dapper, maar vol zenuwen het onbekende tegemoet ging.
De juf is ontzettend aardig en ook de kinderen zijn heel behulpzaam (al is het dan jammer dat Nina ze (nog) niet verstaat.
Ze had haar tranen hoog zitten en dat maakte het weggaan niet heel makkelijk.
Wat een brok in onze keel! Als ik toch eens om het hoekje kon spieken :)

Nina is gestart in 2th grade (groep 4) en stiekem denken we dat ze dit schooljaar al overstapt naar 3th. Maar we beginnen rustig en kijken dan verder.
Niet dat 2th grade niet ok is voor nu, maar de stof is wellicht niet helemaal aan Nina besteedt. Morgen een gesprek met haar juf en dan hebben we het daarover.
Want ook de school heeft dit idee, maar doet liever een 'upgrade' dan een 'downgrade'.

Deze week hebben ze parent-teacher conference.
Een week waarin de lessen tot 12.00 uur duren en daarna de jaarlijkse gesprekken met ouders en leerkracht zijn. Wij zijn morgen om 13.45 uur aan de beurt bij Nina's juf - Mrs. Hunnting.

Het waait hier nu flink en de temperatuur is al aangenaam.
Geen strandweer, want de windstoten zijn flink aan de maat. Rare combi trouwens die temperatuur en deze stevige wind...

Tot later weer!

• 19 Oktober 2016 - 20:27

Marjan:

Hé meiden! Wat zal het spannend geweest zijn vandaag naar school! Het is in ieder geval een prachtig gebouw! Heel veel succes én plezier...zal even wennen zijn allemaal, maar jullie zijn 'pittige tantes';-) het gaat vast lukken!! dikke kus van tante Marjan

• 19 Oktober 2016 - 20:30

Dik En Anja:

Wat zullen jullie benieuwd zijn zeg naar de eerste ervaringen op deze school. Wat dapper van Nina en Femme. Fijn zeg dat Femme en haar juf al een klik met elkaar hebben. Hopen dat Nina ook goed opgevangen wordt. Liefs van ons uit Dussen

• 19 Oktober 2016 - 20:53

Corrie:

Wat een dappere meiden en ouders!
    Ben wel heel erg benieuwd hoe ze deze dag
    ervaren hebben.

• 19 Oktober 2016 - 21:38

Lena:

Leuk om dit allemaal te lezen.

Nina en Femme, ik vind jullie erg dapper en ik hoor graag meer over jullie ervaringen op school, ik wacht af.

groetjes van lena

• 19 Oktober 2016 - 21:54

Anne-Marie:

Oh wat een dappere dames idd!!! Ik ben zo benieuwd hoe ze het hebben gehad! En wat ontzettend spannend voor jullie zeg! Schrijf maar snel weer verslagje Rebek ;-)!!! xx

• 19 Oktober 2016 - 23:32

Frannyderooij:

Met een brok in mijn keel gelezen. Wat super spannend voor jullie allemaal. Knap hoor, hoop dat julliue veel plezier en veel vriendjes krijgen op school. Bij de bakker ook een nieuw meisje. Nog erg bleu naar klanten dus nog wel het een en ander te leren. Komt vast goed. Ga morgen nieuwe bril uitzoeken en dat vind ik een best lastig karweitje. Maar netc als bij jullie kids komt dit ook helemaal goed. Wel heel gezellig hoor rebekka deze berichtjes. Maar goed, hier half twaalf dus bed tijd. See you later

• 20 Oktober 2016 - 14:12

Familie Van Herwijnen:

Wat zijn jullie toch een stel dappere meiden!
    Trots op jullie hoor!
    Fijn om te lezen dat de juffen zo lief en zo aardig zijn.

Liefs fam van Herwijnen

• 20 Oktober 2016 - 22:29

Ramona:

Wat een dappere meiden. Erg trots op mijn nichtjes!
    Hopelijk zijn ze snel gewend.
    Geef ze maar een dikke knuffel van ons.